اجرای طرح رجیستری مانع سودجویی دلالان و عامل درآمدزایی دولت شد/ در دراز مدت، شاهد کاهش قیمت گوشی خواهیم بود


یک عضو ارشد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: شاید در اوایل اجرای طرح رجیستری و در کوتاه مدت، شاهد افزایش قیمت گوشی در کشور بودیم، اما اجرای این طرح در دراز مدت، مانع رفتن سود در جیب دلالان شد و سود به دست آمده به شکل حقوق دولتی در خزانه دولت وارد شد. به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، دکتر رضا علیزاده، نائب رییس دوم کمیسیون صنایع...

اجرای طرح رجیستری مانع سودجویی دلالان و عامل درآمدزایی دولت شد/ در دراز مدت، شاهد کاهش قیمت گوشی خواهیم بود
یک عضو ارشد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: شاید در اوایل اجرای طرح رجیستری و در کوتاه مدت، شاهد افزایش قیمت گوشی در کشور بودیم، اما اجرای این طرح در دراز مدت، مانع رفتن سود در جیب دلالان شد و سود به دست آمده به شکل حقوق دولتی در خزانه دولت وارد شد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، دکتر رضا علیزاده، نائب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی از روند اجرای طرح رجیستری در طول مدت اجرای این طرح، گفت: طرح رجیستری قدم بسیار خوبی در کنترل واردات گوشی و پرداخت عوارض دولتی بود که وزارت ارتباطات به درستی این طرح را اجرایی و عملیاتی کرد.
نماینده‌ی مردم خاروانا و ورزقان در مجلس افزود: طرح رجیستری در کنترل واردات و جلوگیری از قاچاق گوشی بسیار موثر بود و ارزیابی مجلس از این طرح مثبت است.
عضو ارشد کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: شاید در اوایل اجرای این طرح و در کوتاه مدت، شاهد افزایش قیمت گوشی در کشور بودیم، اما اجرای طرح رجیستری در دراز مدت، مانع رفتن سود در جیب دلالان شد و سود به دست آمده به شکل حقوق دولتی در خزانه دولت وارد شد که عاملی برای درآمدزایی دولت به حساب می‌رود.
وی در پایان تاکید کرد: با اجرای صحیح این طرح در دراز مدت، شاهد افزایش قیمت گوشی نخواهیم بود و امیدواریم در تمام زمینه ها طرح های در حال اجرا به خوبی طرح رجیستری عمل کنند و تاثیر مثبتی داشته باشند.

گفت‌وگو از زهرا طاهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل