به گزارش افکارنیوز،

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به نشست خود با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: این نشست در راستای سفر به پاکستان و پس از بازگشت از این سفر برگزار شد و در این جلسه با حجتی و معاونان وی در خصوص پیگیری مذاکرات صورت گرفته در سفر و تشکیل کمیته تهاتر در محل هیأت رئیسه گفتگو‌هایی انجام شد.

اخبار سیاسی_ عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شرکت بازرگانی جهت پیگیری مذاکرات به این کشور سفر کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین سخنگوی هیئت رییسه مجلس، با بیان اینکه انگیزه برخی کشاورزان برای تولید پایین است، گفت: قیمت تولیداتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد نامتعادل است.

همچنین اسدالله عباسی در تشریح نشست خود با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی اظهار داشت: هفته گذشته هیأت رئیسه مجلس مصوب کرد که برخی موضوعات مهم کشور را در کارگروه‌های مرتبط بررسی کند تا گزارش بررسی‌ها در صحن علنی و غیرعلنی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جلسه حوزه کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: انتظار ما این است که در بخش کشاورزی، راهبرد صحیح تعریف شود و مشکلات در بخش تولید و نهاده‌های کشاورزی همانند کود، آب، بذر و قیمت محصولات تولید شده چه آن محصولاتی که توسط کشاورز تولید و چه آنچه در بازار عرضه می‌شود، رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه در راهبرد بخش کشاورزی باید مشخص گردد که چرخه تولید تا مصرف چگونه باید مدیریت شود، ادامه داد:با اتخاذ این استراتژی باید رضایتمندی در مردم ایجاد شود، چرا که مردم از قیمت‌ها و گرانی‌ها ناراضی هستند و انگیزه برخی کشاورزان برای تولید پایین است به دلیل اینکه کود و تسهیلات به موقع به دست آن‌ها نمی‌رسد.

عباسی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در حوزه آبی، تأکید کرد: برای اینکه بتوان از تمامی ابعاد بخش کشاورزی استفاده کرد و راندمان و بهره‌وری آب را افزایش داد، باید راهبرد صحیحی تعریف کرد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز علاوه بر وزیر جهاد کشاورزی، مسئولانی از وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان هواشناسی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، افزود: جلسات مستمر دیگری در حوزه کشاورزی برگزار می‌شود تا گزارش جمع‌بندی این بررسی‌ها در صحن مجلس و در نیمه دوم تیر ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه ایران از لحاظ تنوع محصولات کشاورزی به ویژه باغی در دنیا سومین رتبه را دارا است، ادامه داد: متأسفانه تولیدات با قیمت بالایی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد که بخشی از این گرانی مربط به حمل و نقل، افزایش هزینه تولید و واسطه‌هایی بوده که در حوزه کشاورزی قرار می‌گیرند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت تولیداتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد نامتعادل است، تصریح کرد:امیدوارم با تنظیم بازار، محصولات با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و کالا‌هایی که قیمت تضمینی ندارند نیز با نرخ مناسبی به دست مصرف‌کننده برسد.