­بکارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان


­بکارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان

معاون مشمولان سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از بکارگیری پزشکان مورد اعتماد در معاینه اولیه مشمولان خبر داد

­بکارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار علیدوست گفت: براساس ماده ۴۱ قانون خدمت وظیفه عمومی، کلیه مشمولان وظیفه باید قبل از اعزام به خدمت توسط یکی از پزشکان نیرو‌های مسلح یا پزشکان مورد اعتماد معاینه و سلامت جسمی و روانی آنان تایید شود.
وی ادامه داد: در راستای بهینه سازی موضوع معاینه اولیه مشمولان خدمت سربازی، یک هزار و ۱۰۰ پزشک معتمد از بین پزشکان نیرو‌های مسلح و پزشکان مورد اعتماد در کشور با سازمان وظیفه عمومی ناجا قرارداد همکاری دارند.
معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در خصوص انتخاب پزشکان نیرو‌های مسلح در معاینه اولیه مشمولان گفت: پزشکان نیرو‌های مسلح به لحاظ موقعیت شغلی خود به آیین نامه معافیت‌های پزشکی تسلط داشته و دسترسی وظیفه عمومی به این افراد بیشتر است بنابراین در اولویت هستند.
وی عنوان کرد: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان، ارتباط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) با پزشکان معاین اولیه در سراسر کشور به صورت الکترونیکی و سیستمی برقرار شده است.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مشمولان پس از تکمیل فرم خود اظهاری در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، به پزشک معاینی که به محل سکونت فرد نزدیک است معرفی و در صورت تایید سلامت، مشمول برای اعزام به خدمت معرفی و همچنین در صورت عدم تایید سلامت به شورای پزشکی معرفی می‌شود.
سردار علیدوست گفت: در صورتی که مشمول به نظر پزشک معاین اولیه اعتراض داشته باشد، طبق برگ خود اظهاری، درخواست وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!