مدیرجهادکشاورزی دامغان: 220 هکتار زیر کشت سیب زمینی رفت


مدیرجهادکشاورزی دامغان: 220 هکتار زیر کشت سیب زمینی رفت

سمنان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: 220 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رودبار این شهرستان، زیر کشت سیب زمینی قرار گرفت.

سید محسن طباطبائیان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کشت سیب زمینی در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته در شهرستان دامغان، ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در هر یک هکتار زمین کشاورزی، سه تن سیب زمینی کاشته می‌شود که پس از برداشت، ۲۰ درصد سیب زمینی‌های تولیدی به عنوان بذر نگهداری و بقیه به بازار عرضه می‌شود.
طباطبائیان ادامه داد: کشت این محصول از اوایل خرداد ۹۸ ر منطقه رودبار دامغان در دستور کار قرار گرفت و زمان برداشت سیب زمینی نیز در آبان ماه است.
وی میانگین برداشت این محصول از هر هکتار را ۱۲ تا ۱۵ تن عنوان کرد و گفت: سال ۹۷ بیش از چهار هزار تن سیب زمینی در شهرستان دامغان برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اظهار داشت: عملیات کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در دامغان برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
سیب زمینی جزو گیاهان غده‌ای است که نقش مهمی در تغذیه دارد، مهم‌ترین ارقام سیب‌زمینی قابل کشت در این شهرستان، اگریا و باراکا هستند که توسط ۱۵۰ بهره بردار کشاورزی کشت می‌شوند.
سیب زمینی دارای کربوهیدات یا نشاسته زیادی است و از نظر باردهی دارای میزان محصول قابل توجهی است.

۹۸۵۶/‏۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر