سازمان ملل: جهان با آپارتاید زیست محیطی روبه‌روست


سازمان ملل: جهان با آپارتاید زیست محیطی روبه‌روست

تهران – ایرنا - «فیلیپ آلستون» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر فقر مطلق و حقوق بشر روز دوشنبه در گزارش جدید خود هشدار داد که جهان با «آپارتاید زیست محیطی» روبه رو است، زیرا ثروتمندان از توانایی بهتری برای تطبیق دادن خود با سیاره ای گرمتر برخوردارند در حالی که فقرا بیشترین زیان را از تغییرات آب و هوایی متحمل می شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، وی گفت که تغییرات زیست محیطی خطر باطل کردن پیشرفت ۵۰ سال گذشته در زمینه کاهش فقر را به همراه دارد.

گزارش آلستون که قرار است هفته آینده در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شود، به تحقیقاتی اشاره دارد مبنی بر اینکه تغییرات زیست محیطی ممکن است ۱۴۰ میلیون نفر در کشورهای در حال توسعه را تا سال ۲۰۵۰ بی خانمان کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش خود یادآور شد که هرچند فقرا مسئول بخش کمی از انتشارات گازها در سراسر جهان هستند، بار سنگین تغییرات جوی را متحمل می شوند و از کمترین توان برای محافظت از خود برخوردارند.

وی گفت که به رغم هشدارهای جهانی مبنی بر خطر تغییرات آب و هوایی، این مساله در مباحثات جامعه جهانی در حاشیه قرار دارد.

وی به طور خاص از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد که به این مساله توجه کافی نشان نداده و منابع لازم را برای آن اختصاص نداده است.

همه گزارشگران ویژه، به طور مستقل عمل می کنند و به نمایندگی از سازمان ملل سخن نمی گویند، اما یافته های خود را در قالب گزارش هایی در اختیار جامعه جهانی قرار می دهند. /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید