رحمان در تکاپو برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو


رحمان در تکاپو برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو

ارومیه- ایرنا- رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: «سیامند رحمان» قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان بار دیگر برای سومین بار متوالی جهت کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو خیز برداشته است.

علی امان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رحمان وزنه بردار فوق سنگین پارالمپیکی ایران یکی از پرافتخارترین ورزشکاران حال حاضر ایران و جهان است که ۲ مدال طلای بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل را در کارنامه دارد و مصمم است امسال نیز سومین مدال پارالمپیک را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

وی بیان کرد: این قهرمان ملی پوش هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی قزاقستان که حکم گزینشی پارالمپیک توکیو را دارد حاضر است.

وی ادامه داد: تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران ۱۸ تیر سال جاری برای شرکت در رقابت های جهانی عازم شهر نور سلطان در کشور قزاقستان می شود.

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: بدون شک این بار نیز همه چشم‌ها به قوی‌ترین ورزشکار معلول جهان است تا بار دیگر رکورد جدیدی را از خود به جای بگذارد.

امان زاده افزود: رحمان در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو نبا مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرم تمام رکوردهای جهانی را شکست و هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران آذربایجان‌غربی و کشور است.

کسب پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از دیگر افتخارات سیامند رحمان است که وی را ورزشکاری شناخته شده در سطح رقابت‌های بین المللی ساخته است.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان دعوت شد.

این وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.
رحمان در نخستین حرکت وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی که در اختیار خودش بود را بشکند.
«رحمان» برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.
قوی‌ترین مرد معلول جهان در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل نیز رکورد ۳۱۰ کیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاحدید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به ثبت برساند.

۷۱۵۶/‏۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی