همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با سوئیس کلید خورد


همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با سوئیس کلید خورد

تهران- ایرنا- هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران و نمایندگانی از وزارت علوم و دانشگاه‌های زیرمجموعه در دیدار از دانشگاه‌ها و مراکز درمانی سوئیس برای همکاری مشترک در حوزه های مختلف سلامت جهانی، درمان و تبادل دانشجو توافق کردند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، رامین کردی معاون بین‌الملل دانشگاه در نشستی با مسئولان سوئیسی توضیحاتی در زمینه فعالیت‌های اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس واقع در دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه و وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بخشی از دستاوردهای آن‌ها مانند رشد کمی و کیفی تولیدات علمی را تشریح کرد.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط ۲۰ درصد مقالات علمی در ایران، یک نویسنده بین‌المللی دارد که در حوزه علوم پزشکی حدود ۱۵ درصد است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران طی دو سال اخیر در این حوزه رشد خوبی را تجربه کرده و هم‌اکنون ۲۲ درصد مقالات با همراهی همکاران بین‌المللی منتشر می‌شود؛ این در حالی است که در کشور سوئیس ۷۰ درصد مقالات حداقل یک نویسنده بین‌المللی دارند.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین به خدمات آموزشی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و زمینه‌های موجود برای همکاری و تعاملات مشترک با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و درمانی سوئیس اشاره کرد.
کردی با همراهی هیأت عالی رتبه رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های ایرانی از دانشگاه‌های EPFL و ژنو و بیمارستان این زل نیز بازدید کردند. در ملاقات این هیأت با مسئولان و اساتید دانشگاه ژنو، مباحثی مطرح و توافقاتی در حوزه سلامت جهانی (Global Health) انجام شد.
همچنین مقرر شد دوره کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مشترک میان دو دانشگاه تعریف شود و در خصوص کنترل عفونت، ایمنی بیماران و آلودگی آب همکاری مشترک صورت گیرد.
در نشست مشترک این گروه با مسئولان بیمارستان دانشگاه برن نیز معاون بین‌الملل دانشگاه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای ارتباطات علمی و پژوهشی اشاره کرد و به منظور تبادل رزیدنت‌ها و دانشجویان در حیطه طب اورژانس اتفاق‌نظر اولیه انجام شد.
کردی با توجه به اجرای برنامه ایران توسط دانشگاه زوریخ در حیطه‌های زبان فارسی، تاریخ و باستان‌شناسی، پیشنهاد تعریف برنامه‌ای مشابه در حوزه علوم پزشکی به منظور تبادل اساتید و دانشجویان و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با حمایت مالی این دانشگاه را مطرح کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین با حضور در بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی ارتوپدی، ستون فقرات و پزشکی ورزشی Balgrist، از بخش‌های مختلف این مرکز به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان عضلانی و اسکلتی سوئیس که آموزش دانشگاه‌های ETH و زوریخ را پوشش می‌دهد، بازدید کرد.
بیمارستان یادشده با برخورداری از رشته‌های مختلف ارتوپدی، دارای برنامه‌ای خاص در زمینه درمان و تشخیص مشکلات ستون فقرات است که به منظور همکاری در همین زمینه با دانشگاه علوم پزشکی تهران، توافقاتی انجام شد.
بیمارستان Balgrist همچنین دارای مرکز تحقیقات برتر ملی در زمینه تصویربرداری، سنجش حرکت و مباحث بیوتکنولوژی عضلانی و اسکلتی است که در دیدار از این مجموعه مقرر شد جذب مشترک دانشجویان، تبادل دانشجو و رزیدنت و تعریف دوره فلوشیپ مشترک ستون فقرات با دانشگاه علوم پزشکی تهران در دستور کار قرار گیرد.
در این سفر کارگاه مشترک یک‌روزه‌ای در دانشگاه علوم کاربردی زوریخ با شرکت اساتید ایرانی و جمعی از محققان و اساتید سوئیسی برگزار شد که در حوزه پزشکی اساتید ایرانی و سوئیسی دو موضوع بیماری‌های غیر واگیر و سلامت روان را مورد توجه قرار دادند و به ارائه دستاوردهای علمی خود و بحث و تبادل‌نظر پیرامون مباحث مرتبط پرداختند.
سوئیس به دلیل ارتباطات خوب سیاسی و برخورداری از دانشگاه‌های معتبر و جایگاه قابل‌توجه به لحاظ علمی، فناوری و تحقیقاتی در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی، یکی از کشورهای مهم هدف دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارتباطات بین‌المللی است.
مراکز علمی شناخته‌شده این کشور با تأکید بر مقوله چرخش مغزها (Brain Circulation)، بیش از نیمی از ظرفیت خود را به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده‌اند و معتقدند با پذیرش دانشجویان از کشورهای مختلف و بازگشت آن‌ها به کشورهایشان مقوله چرخش علم و دانش محقق و ارتباطات علمی و آکادمیک توسعه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا