تعطیلی واحد های صنفی غیر مجاز و غیر بهداشتی در شیراز و ممسنی


تعطیلی واحد های صنفی غیر مجاز و غیر بهداشتی در شیراز و ممسنی

شیراز - ایرنا- کار 22 واحد صنفی عرضه قلیان در شهرستان ممسنی ، یک مرکز غیرمجاز پوست، مو و زیبایی و یک واحد غیرمجاز فرآوری قهوه در شیراز به علت تخلفات صنفی و بی توجهی به اخطارهای بازرسان بهداشتی به تعطیلی کشید.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در پی بازرسی و نظارت کارشناسان این مدیریت، یک واحد غیرمجاز فرآوری قهوه در شیراز کشف، ۲۵ تن قهوه توقیف و پرونده این واحد متخلف، به مراجع قضایی ارسال شد.

دکتر محمدمهدی رزمجو روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر نظارت دقیق از سوی سازمان غذا و دارو بر فعالیت های تولیدکنندگان مواد غذایی انجام می شود و در صورت مشاهده تخلف و عرضه کالاهای غیراستاندارد و تقلبی، با آنان برخورد قانونی می شود.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست با مشاهده تخلفات واحدهای تولید کننده یا مواد غذایی غیراستاندارد، موضوع را به سامانه نظارتی این سازمان به شماره ۱۴۹۰، گزارش کنند./

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ممسنی هم گفت: در بازدید ضربتی کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت ممسنی از تمامی مراکز عرضه غیر مجاز مواد دخانی، ۲۲ واحد صنفی به دستور مقام قضایی در این شهرستان تعطیل شد.

دکتر سهام چوبینه سلامت مردم را خط قرمز مجموعه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: در پی برنامه‌های ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برنامه استراتژیک تدوین شده داخلی، بازدید از واحدهای عرضه قلیان سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای سال جاری با همراهی بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ممسنی، این مراکز مورد بازدید و پایش مستقیم قرار گرفتند.

این مقام مسوول ادامه داد: ۱۵ درصد افراد ۱۳ تا ۱۵ سال در کشور، مصرف کننده قلیان هستند و شیوع مصرف قلیان در جوانان ۳۷ درصد است که این نشان دهنده کاهش سن اعتیاد و گرایش نوجوانان و جوانان به دخانیات است و از آنجا که مصرف قلیان و سیگار دروازه ورود به اعتیاد به شمار می‌رود، باید این مساله آسیب شناسی شده و با همکاری همه نهادهای ذیربط و مدیریت قاطع، برای کاهش آسیب در جامعه به کمک روش‌های مختلف از جمله آموزش نسل جوان و نوجوان و عرضه نشدن مواد دخانی در جامعه اقدام شود.

یک مرکز پوست، مو و زیبایی غیرمجاز نیز در منزل شخصی با حکم مراجع قضایی از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعطیل شد.

نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه گفت: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر فعالیت غیرمجاز فردی بدون مجوزهای قانونی در منزل شخصی در شهر شیراز، موضوع به بازرسان ویژه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی محول شد.

دکتر عبدالخالق کشاورزی افزود: در این راستا پس از تایید تخلف و با دستور مقام قضایی، بازرسان ویژه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مکان مراجعه و ضمن بازرسی، افراد متخلف را شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی کردند.

۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟