جزئیات معاملات 10 ارز در سامانه نیما


آمارهای سامانه نیما نشان ‌می‌دهد که یوان چین پُرتقاضاترین ارز برای واردات است و دلار تنها 0.2درصد سهم دارد.

به گزارش بنکر (Banker)، بررسی آمارهای ارائه‌شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد سامانه نیما از ابتدای تأسیس تا 13 خرداد سال جاری، حاکی از آن است که یوان چین بیشترین سهم را در معاملات خرید ارز بابت واردات داشته است، همچنین یورو و درهم امارات دیگر ارزهای پُرمتقاضی برای واردات کالا بوده‌اند. سهم دلار از خرید ارز بابت واردات در سامانه نیما حدود 28 میلیون یورو و معادل تنها 0.2 درصد ارزهای خریداری‌شده در این سامانه بوده است.
همچنین بررسی سهم ارزها در معاملات فروش ارز صادراتی و بانک مرکزی در سامانه نیما نشان می‌دهد که بیشترین ارز عرضه‌شده در این سامانه درهم امارات با سهم 28.11درصدی بوده است. یورو دومین ارز پُرفروش در این سامانه است که سهم 26.27درصدی را به خود اختصاص داده است. یوان چین نیز سهمی معادل 26.32درصدی از فروش ارز در سامانه نیما داشته و سومین ارز از نظر عرضه در این سامانه به‌شمار می‌رود.
به گزارش تسنیم، وون کره جنوبی، لیر ترکیه، روپیه هند، و روبل روسیه دیگر ارزهای پُرفروش در سامانه بوده است، همچنین سهم دلار آمریکا از معاملات فروش ارز در این سامانه حدود 10.15 درصد و معادل 1780 میلیون یورو بوده است، بر این اساس دلار سهمی 0.2درصدی از خرید ارز بابت واردات و 10.15درصدی از فروش ارز صادراتی در سامانه نیما داشته است.

جزئیات معاملات 10 ارز در سامانه نیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022