دیدار رئیس کمیته امداد با نماینده ولی‌فقیه در امور حج


دیدار رئیس کمیته امداد با نماینده ولی‌فقیه در امور حج

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از هدف گذاری این نهاد برای اعزام بیش از 50 هزار مددجوی سفر اولی به عتبات عالیات در سال 98 خبر داد

دیدار رئیس کمیته امداد با نماینده ولی‌فقیه در امور حجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی (ره) امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه درامور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار رئیس کمیته امداد با بیان گزارشی از امکانات و تسهیلات فراهم شده برای اعزام مددجویان تحت پوشش این نهاد به مشهد مقدس وعتبات عالیات، اظهار داشت: ۳۵ هزار نفر از این افراد سال گذشته با کمک خیرین به عتبات اعزام شدند که این رقم برای امسال بیش از ۵۰ هزار نفر هدف گذاری شده است.
وی افزود: بیش از ۱۶۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد هم به زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شدند که برخی برای بار اول بود که به مشهد مقدس مشرف می‌شدند.
فتاح گفت: زائرین در سفر به مشهد وعده‌های غذایی خود را مهمان حرم امام رضا (ع) بودند.
در ادامه این دیدار، رئیس کمیته امداد امام خمینی درباره موضوع انتقال گوشت قربانی زائران ایرانی حج ۹۸ به کشور با نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت گفتگو کرد و حجت الاسلام والمسلمین نواب از رایزنی با عربستان برای انتقال لاشه گوسفند‌های قربانی شده در حج امسال به ایران خبر داد و گفت: در مذاکرات این موضوع با طرف‌های ذی ربط مطرح شده است و پیگیری‌ها برای عملی شدن این خواسته ادامه دارد.
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیات با بیان اینکه انتظار داریم عربستان در انتقال گوشت قربانی حجاج ایرانی همراهی کند، افزود: هر سال قربانی حجاج پس از ذبح زیرنظر بانک توسعه اسلامی در عربستان و یا به کشور‌های دیگر به منظور بهره برداری نیازمندان ارسال می‌شود.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین در باره مراحل ذبح قربانی حجاج و آماده کردن گوشت‌های آن برای بسته‌بندی و ارسال به شماری از کشور‌ها مطالبی بیان کرد.
فتاح همچنین گفت:: کمیته امداد امام آمادگی دارد محموله‌های گوشت را در ایران تحویل بگیرد و برای توزیع میان نیازمندان تحت پوشش این نهاد برنامه ریزی کند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب و فتاح همچنین ابراز امیدواری کردند امسال زائران ایرانی با عزت و در فضایی آرام به سرزمین وحی مشرف شوند و با حجی مقبول به کشور بازگردند.
درپایان این دیدار، نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت اعزام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام به عتبات عالیات و مشهد مقدس را اقدامی پسندیده توصیف کرد و گفت: در صورت هماهنگی با شرکت شمسا، امکان تامین غذای این افراد در آشپزخانه‌های مرکزی در نجف، کربلا و کاظمین وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا