انجام کشت تابستانه در اطراف زاینده رود


انجام کشت تابستانه در اطراف زاینده رود

خبرگزاری آریا- معاون وزیر نیرو از صدور مجوز اجرای کشت تابستانه در کنار رودخانه زاینده رود پس از 10 سال خبر داد.

انجام کشت تابستانه در اطراف زاینده رود
خبرگزاری آریا- معاون وزیر نیرو از صدور مجوز اجرای کشت تابستانه در کنار رودخانه زاینده رود پس از 10 سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، قاسم تقی زاده خامسی در حاشیه همایش ملی سازگاری با کم آبی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده رود این تصمیم گیری انجام شده است افزود: در این جلسه منابع و مصارف سد زاینده رود مورد بررسی و مجوز انجام کشت تابستانه پس از 10 سال توقف صادر شد.
وی با بیان اینکه تصمیم گیری نهایی و توزیع آب برعهده استاندار و مدیران آب استان اصفهان است گفت: اختصاص این آب باید به نحوی باشد که پایان سال آبی جاری که پایان شهریور امسال می‌شود، در مخزن سد زاینده رود 450 میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه باقی بماند.
معاون امور آب و آبفا وزیر نیرو ادامه داد: این تصمیم براساس دستور رئیس جمهور مبنی بر بهره گیری از منابع آبی در راستای رونق گردشگری نیز گرفته شده است.
تقی زاده خامسی افزود: براساس این تصمیم رودخانه زاینده رود با جریان داشتن آب در بستر رودخانه تا پایان تابستان زنده است.

استفاده از پساب، هدف اصلی صنایع
توسعه سیستم‌های تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب، از اهداف اصلی بخش صنعت برای استفاده پساب به جای آب است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در این همایش گفت: توسعه سیستم‌های تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب، از اهداف اصلی بخش صنعت برای جایگزینی پساب بجای آب است.
محسن صالحی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر اقدامات موثری در استفاده از پساب انجام شده است افزود: این سازمان در بخش وسیعی از صنایع کوچک و متوسط که در ساختار شهرک‌های صنعتی سازماندهی می‌شود برنامه‌های وسیعی برای بهینه سازی و کاهش مصرف آب دارد.
وی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف آب در فرآیند تولید یکی از اهداف ما در بخش صنعت است گفت: استفاده از روش‌های نوین برای کاهش مصرف آب در صنایع بزرگ بویژه صنایع معدنی دارای قدمت طولانی، بخشی از برنامه‌های طراحی شده وزارت صمت در بهینه سازی مصرف آب است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: استفاده از آب دریا با کمک آب شیرین کن و بهره برداری از آب‌های مرزی از دیگر اهداف تعیین شده در استفاده مناسب از آب در صنعت است.
صالحی با اشاره به وجود مصارف غیر مجاز آب در بخش صنعت گفت: با پایش و استفاده از دستگاه‌های به روز رسانی شده این مسئله را مدیریت خواهیم کرد.
وی بهره گیری از روش‌های جدید برای جمع آوری آب باران و استفاده از آن را از فعالیت‌های موثر در برخورداری از آب دانست وادامه داد: در فضای سبز صنایع نیز سعی بخش صنعت به استفاده از گونه‌های کم آب بر و سیستم‌های تحت فشار قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...