جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با بازسازی پیکاپ شورلت!


جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با بازسازی پیکاپ شورلت!

امروزه هوندا یکی از موفق‌ترین خودروسازان در بازار آمریکای شمالی است اما زمانی که در سال 1959 این شرکت برای اولین بار به این بازار وارد شد اوضاع کاملاً متفاوت بود. در آن زمان هوندا حضور خود در آمریکای شمالی را نه با خودرو بلکه با موتورسیکلت آغاز کرد و برای عرضهٔ موتورسیکلت‌های خود نمایندگی‌هایی... The post جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با...

امروزه هوندا یکی از موفق‌ترین خودروسازان در بازار آمریکای شمالی است اما زمانی که در سال 1959 این شرکت برای اولین بار به این بازار وارد شد اوضاع کاملاً متفاوت بود. در آن زمان هوندا حضور خود در آمریکای شمالی را نه با خودرو بلکه با موتورسیکلت آغاز کرد و برای عرضهٔ موتورسیکلت‌های خود نمایندگی‌هایی را در سراسر کالیفرنیای جنوبی احداث کرد. سپس هوندا برای تحویل موتورسیکلت‌ها به نمایندگی‌های نوپای خود اقدام به خریداری ناوگان کوچکی از پیکاپ‌های شورلت نمود.

جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با بازسازی پیکاپ شورلت!

این اولین قدم هوندا برای حضور در بازار آمریکای شمالی بود و با توجه به اینکه هم‌اکنون دقیقاً 60 سال از آن زمان می‌گذرد، سازندهٔ ژاپنی این سالگرد را با انجام کاری ویژه و جالب جشن گرفته است. در سال 1961 از یکی از پیکاپ‌های شورلت ناوگان هوندا مقابل دفتر اصلی این شرکت عکسی گرفته شده و به دلیل اینکه این پیکاپ نقش مهمی در روزهای اول حضور هوندا در آمریکا داشته است، این شرکت ژاپنی تصمیم گرفت به آن ادای احترام کرده و هم‌زمان با جشن 60 سال حضور خود در آمریکای شمالی، یک دستگاه از این پیکاپ‌ها را مشابه نمونهٔ موجود در تصویر بازسازی کند.

جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با بازسازی پیکاپ شورلت!

اما این کار آسانی نبود زیرا هوندا می‌خواست یک پیکاپ شورلت را دقیقاً مشابه تصویر مذکور بازسازی نموده و آن عکس قدیمی را بار دیگر خلق کند. برای انجام این کار هوندا بایگانی‌های خود را برای پیدا کردن جزئیات بیشتری در مورد آن پیکاپ جستجو و با کارکنان بازنشستهٔ شرکت دیدار کرد. بدین ترتیب سرانجام هوندا یک پیکاپ شورلت آپاچی نیم تن مدل 1961 را پیدا کرده و آن‌را به‌طور کامل و مشابه نمونهٔ اصلی بازسازی نمود. این پیکاپ با رنگ سفید اصلی شورلت رنگ‌آمیزی شده و طرح‌های گرافیکی روی بدنهٔ آن نیز دقیقاً مثل نمونهٔ اصلی با دست کار شده است.

جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با بازسازی پیکاپ شورلت!

علاوه بر این، بازسازی و تعمیرات فنی جزئی هم در این شورلت آپاچی صورت گرفته است. به گفتهٔ هوندا، این پیکاپ کلاسیک به یک پیشرانهٔ 4.6 لیتری V8 مجهز است که 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نیروی آن توسط یک گیربکس سه سرعتهٔ دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود؛ اما این پروژه در اینجا به پایان نرسید زیرا برای اینکه همه‌چیز دقیقاً مثل آن عکس قدیمی باشد، دو موتورسیکلت کلاسیک هوندا نیز در قسمت بار شورلت قرار گرفت. یکی از این موتورسیکلت‌ها هوندا CB160 مدل 1965 با پیشرانهٔ 160 سی‌سی 16 اسب بخاری و دیگری یک هوندا 50 مدل 1965 است که دومی پرتولیدترین وسیلهٔ نقلیهٔ موتوری تاریخ محسوب می‌شود.

جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با بازسازی پیکاپ شورلت!

شصت سال پیش که هوندا این پیکاپ شورلت را خریداری کرد شاید کسی تصور نمی‌کرد روزی این شرکت سخت‌کوش ژاپنی نه‌تنها بر بازار موتورسیکلت دنیا مسلط شود بلکه به رقیب بزرگی برای خودروسازان هم تبدیل گردد. این شورلت آپاچی بازسازی‌شده به مناسبت جشن شصتمین سال حضور هوندا در بازار آمریکای شمالی در حال حاضر در مقر شرکت در کالیفرنیا به نمایش درآمده است اما به‌احتمال‌زیاد در آینده در نمایشگاه سما و سایر رویدادهای خودرویی ایالات‌متحده هم حضور خواهد یافت.

جشن 60 سال حضور هوندا در آمریکا با بازسازی پیکاپ شورلت!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟