مدیران خودروسازی در پرداخت مطالبات حرف وزیر را گوش نمی‌دهند


مدیران خودروسازی در پرداخت مطالبات حرف وزیر را گوش نمی‌دهند

عصر خودرو- رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور در خصوص پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان از سوی شرکت‌های خودروسازی گفت : از شخص وزیر صمت لیست پرداختی‌های خودروسازان را به قطعه سازان خواسته‌ایم که متأسفانه این لیست تاکنون در اختیار ما قرار داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شهاب‌الدین بیمقدار افزود : از 2 شرکت سایپا و ایران‌خودرو درخواست شده است که 80% از مبلغ فروش جدید خودروهای تولیدی خود را به‌عنوان بخشی از مطالبات به قطعه سازان اختصاص دهند تا قطعه سازان برای ادامه راه تولید با مشکلات کمتری دست‌وپنجه نرم کنند .
نماینده مردم تبریز،آزر شهر و اسکو در مجلس اسلامی ادامه داد: خودروسازان از گذشته زیان انباشته و مشکلات زیادی دارند که می‌توانند با فروش اموال مازاد و سهام مطالبات خود را به قطعه سازان پرداخت کنند.
او در ادامه گفتگو با اشاره به اینکه متأسفانه مدیران خودروسازی صحبت‌های وزیر را گوش نمی‌دهند تصریح کرد: به همین دلیل می‌بایست شخص رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان ورود کنند تا جلوی از بین رفتن صنعت قطعه‌سازی در کشور گرفته شود چراکه در صورت ورود نکردن رئیس‌جمهوری به این ماجرای بحرانی صنعت قطعه‌سازی از بین خواهد رفت.
رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور در پاسخ به این سؤال که چرا مجلس از دولت نمی‌خواهد تسهیلات 11هزار میلیارد تومانی که به قطعه سازان اختصاص داده‌شده است را پرداخت کند، گفت: این امر وظیفه اصلی کمیسیون صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون اقتصادی است و بنده به‌عنوان نماینده فراکسیون پیگیری لازم را انجام می‌دهم و به این منظور طی نامه‌ای به آقای امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری خواسته‌ایم؛ جلسه‌ای را در خصوص مطرح کردن مشکلات قطعه سازان خودروی کشور با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود تا بتوانیم مشکلات این صنعت مهم و پایه را به گوش ایشان برسانیم.
شهاب‌الدین بیمقدار با اشاره به مشکلاتی که دولت بر سر راه تولیدکنندگان قرار می‌دهد گفت: یکی دیگر از مشکلات تولید؛ بخشنامه‌هایی است که هر روز برای صادرات، واردات و ارز صادر می‌شود که باعث گیجی عموم در بازار شده که یکی از موضوعاتی است که در جلسات آینده مجلس مطرح خواهد شد.
رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه¬سازی کشور در پاسخ به این موضوع که خودروسازان عامل وجود خودروهای زیاد در کف پارکینگ‌هایشان تأمین نکردن قطعه از سوی قطعه سازان می‌دانند؛گفت: خودروسازان باید قطعاتی که نیاز دارند اعلام کنند.
او ادامه داد: بنده به دلیل فورس ماژور بودن به مهندس عالی رئیس ایدرو اعلام کردم که با برگزاری نمایشگاه این مشکل حل نمی‌شود و خودروساز باید قطعات کسری را به انجمن‌ها اعلام کنند تا هرکدام از قطعه سازان که می‌توانند این قطعات را تولید کنند و یا حتی اگر لازم است به قطعه سازان اجازه دهند با ارز صادراتی قطعات را وارد کنند اما با شرط که خودروسازان با پرداخت پول به قطعه سازان نقدینگی آن‌ها را تأمین کنند.
بیمقدار خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی در مجلس فقط شعار می‌دهند و می‌خواهند با همین شعارها این صنعت را به خودکفایی برسانند و این در حالی است که حمایت علاوه بر حرف و شعار به تأمین منابع مالی نیاز دارد و یکی از کارهایی که ما به دولت پیشنهاد دادیم این است که می‌تواند فعلاً تا 6 ماه یا حتی یک سال پول برق و خدمات دولتی را نگیرد و برای بیمه‌ها مهلت دهد تا از طریق بورس و یا بازار سرمایه برای این موارد سرمایه درست کند .
این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: همان‌طوری که می‌دانید ساخت قطعه؛ مواد اولیه می‌خواهد ، طراحی و ساخت می‌خواهد پول کارگر و پول برق و آب و گاز می‌خواهد و این در حالی است که متأسفانه ایران شعارزده است و کسانی که نام مقدس مقام معظم رهبری را تکرار می‌کنند بجای اینکه کار درستی انجام دهند فقط شعار می‌دهند و خودشان را ذوب در ولایت می‌دانند که در این صورت باید همه به میدان بیایند و اگر قرار است حرف مقام معظم رهبری را عملی کنیم که سال رونق تولید است باید تک‌تک نماینده‌ها وارد شوند و تبلیغات برای انتخابات آینده را شهریور به بعد شروع کنند و بیایند این مسائل را حل کنند که اگر حل نشود اشتغال از بین می‌رود و نرخ بیکاری چندین برابر خواهد شد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟