وضعیت قرمز مخازن و سفره‌های آب زیرزمینی زرند


وضعیت قرمز مخازن و سفره‌های آب زیرزمینی زرند

سرپرست فرمانداری زرند گفت: در حال حاضر وضعیت مخازن و سفره‌های زیرزمینی آب شهرستان قرمز می‌باشد که عبور از بحران آب نیازمند همکاری و تعامل همه جانبه مردم و تمامی دستگاه‌ها خصوصی و دولتی است.

به گزارش ایسنا، علی صادق زاده در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت مخازن و سفره های زیر زمینی آب شهرستان قرمز است که عبور از بحران آب نیازمند همکاری و تعامل همه جانبه مردم و تمامی دستگاه ها خصوصی و دولتی است.

وی با اشاره به گرمای شدید هوا و فشار احتمالی روحی و جسمی که ممکن است در برخی از مناطق در اثر کم آبی و یا قطعی آب بر همشهریان عزیز وارد شود، گفت: در این رابطه هیچ گونه ضعف مدیریتی قابل قبول نیست و هیچ عذری را از مسئولان و متولیان امر آب نخواهیم پذیرفت.

سرپرست فرمانداری زرند ضمن اشاره به دیدار بسیار مطلوب اخیر خود با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و افزایش 30 درصدی اعتبارات شهرستان زرند و اینکه هیچ مشکلی در رابطه با تامین اعتبارات، خصوصا برای مدیریت بحران وجود ندارد، تصریح کرد: مدیران جهت تخصیص و جذب اعتبارات لازم و مربوطه خود به طور جدی پیگیر باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 32 هزار مجوز اشتراک آب در شهر زرند وجود دارد، خواستار کنترل انشعابات پرمصرف شد و تأکید کرد: مسئولان امر به طور جدی، مستمر و منظم نظارت برمصرف آب شرب و کشاورزی را داشته باشند و با چاه‌ها و انشعابات غیر مجاز بدون هیچ ملاحظه ای برخورد شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند ادامه داد: دستگاه های ذیربط نسبت به استفاده از ظرفیت مالکان چاه های آب مراکز دولتی، خصوصی، صنایع، معادن، دانشگاه ها و... جهت برطرف نمودن مشکل کم آبی در برخی از مناطق شهرستان اهتمام ورزند و همه باید در این زمینه همکاری ویژه داشته باشند.

وی به مشکل کم آبی و یا جیره بندی آب در برخی از روستاهای و دهستانهای بخش مرکزی زرند اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر تعداد 4 حلقه چاه داخل مدار روستای دشتخاک بوده که مجموع آبدهی آنان به 7 لیتر در ثانیه هم نمی‌رسد و جوابگوی نیاز مردم منطقه نیست که خوشبختانه با حفر چاهی در روستا که آبدهی آن به 22 لیتر در ثانیه می‌رسد و تعیین استعلامات مربوطه و انتقال خط برق چاه که شرکت فولاد زرند ایرانیان هزینه خط برق را متقبل شده، بزودی شاهد برطرف شدن مشکل کم آبی در روستای دشتخاک خواهیم بود.

صادق زاده به مشکل کمبود و جیره بندی آب در دهستان سربنان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار مربوطه با تمام توان نسبت به ساخت و جانمایی خط انتقال آب از چاه شرکت ذغالسنگ واقع در روستای مدبون به دهستان سربنان، مشغول است و پیش بینی می‌شود حداکثر تا 6 ماه آینده بحران آب در دهستان سربنان نیز مرتفع گردد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط