گرمای شدید در برخی مناطق فرانسه


­ به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) ‎؛ به نقل از اسپوتنیک، موجی از گرمای بی سابقه پاریس، پایتخت فرانسه و بخش...

­

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ‎؛ به نقل از اسپوتنیک، موجی از گرمای بی سابقه پاریس، پایتخت فرانسه و بخش هایی از منطقه ایل-دو-فرانس را در وضعیت هشدار نارنجی قرار داد.
بر اساس آخرین وضعیت هواشناسی فرانسه، دمای شدید هوا ممکن است در طول هفته از 40 درجه سانتیگراد نیز فراتر برود. خبرگزاری فرانسه نیز نوشت افراد آسیب پذیر به پنکه و چشمه ها پناه آورده اند و این گرمای بی سابقه در طول هفته ادامه خواهد داشت. به گزارش هواشناسی فرانسه، موج گرمای شدید روز دوشنبه سراسر فرانسه به جز منطقه بروتانی (Bretagne) را فرا می گیرد.
سازمان هواشناسی فرانسه روز یکشنبه نیز پاریس و حومه آن و نیز منطقه سن ِا مارن (Seine-et-Marne) را در وضعیت هشدار نارنجی قرار داد. این موج گرمای بی سابقه که از مغرب و اسپانیا می آید، خاطره گرمای شدید در اوت سال 2003 را یادآور می شود. در سال 2003 گرمای شدید 15 هزار قربانی گرفت که بیشتر آنها افراد مسن بودند.
امانوئل دمائیل از بخش پیش بینی وضع هوا در سازمان هواشناسی فرانسه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "این گرما در فرانسه بی سابقه است چرا که پیش از موعد رخ داده و برای ماه ژوئن هنوز زود است".
به گفته وی، رکورد گرمای هوا برای ماه ژوئن پایدار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی