ناآرامی بنین 6 هفته پس از انتخابات پارلمانی/ 2 کشته و 7 مصدوم


این انتخابات از 6 هفته پیش توسط مخالفان دولت کنونی به چالش کشیده شده و معترضان عدم حضور کاندیدای مخالفان در پارلمان را محکوم می‌کنند.

2 نفر در جریان وقایع پس از انتخابات کشور آفریقایی "بنین" کشته شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "افریکن نیوز"، در روز شنبه 2 نفر توسط نیروهای پلیس کشور بنین کشته شدند.

این اتفاق به دنبال ناآرامی‌های انتخاباتی ماه اردیبهشت این کشور آفریقایی رخ داد. و از آن تاریخ تاکنون سال جاری ناآرامی های زیادی در شهرهای مختلف بنین گزارش شده است.

ناآرامی "بنین" 6 هفته پس از انتخابات پارلمانی/ 2 کشته و 7 مصدوم

شهردار شهر "سوه" در این باره گفت: در روزهای اخیر معترضان بسیاری جاده و خیابان‌های این شهر را مسدود کردند. زمانی که پاکسازی جاده‌ها در دست اقدام قرار گرفت، درگیری بین نیروهای پلیس و افراد نقاب‌‌دار آغاز شد. در این درگیری 2 نفر کشته و نفر 7 مصدوم شدند.

به گفته یک شاهد عینی، یک راننده موتور و یک نوجوان از کشته شدگان روزهای قبل این ماجرا هستند. وی افزود: خیابان‌ها باز شده‌اند، اما مردم وحشت زده هستند. بسیاری از مردم در خانه‌ها مانده و برخی فرار کرده‌اند.

به گزارش "خبرگزاری فرانسه"، برخی از سوپرمارکت‌ها رها شده و برخی دیگر مغازه‌های خود را بسته‌اند. در این درگیری نیروهای ویژه به معترضان شلیک کردند.

این انتخابات از 6 هفته پیش توسط مخالفان دولت کنونی به چالش کشیده شده و معترضان عدم حضور کاندیدای مخالفان در پارلمان را محکوم می‌کنند. بیشتر معترضان از طرفداران "توماس بونی یای" رئیس جمهور سابق "بنین" هستند و انتخابات فعلی را جهت‌گیرانه و یک‌طرفه می‌دانند.

رفت آمد در شهر "سوه" آغاز شده و فضای ترس همچنان وجود دارد

ناآرامی "بنین" 6 هفته پس از انتخابات پارلمانی/ 2 کشته و 7 مصدوم

در حال حاضر بسیاری از طرفداران "بونی یای" بیش از یک ماه را در بازداشت به سر می‌برند.

براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل از زمان شروع انتخابات تاکنون، بیش از 7 نفر کشته شده‌اند. معترضان برخی از پایگاه‌های پلیس را به آتش کشیده و بسیاری از خیابان‌‌ها را مسدود کرده‌اند.

تظاهرکنندگان خواستار حضور مخالفان دولت فعلی در میان اعضای پارلمان هستند. اعتراض اولیه بنین از شهر "کوتونو" آغاز شد و اینک شهرهای دیگر نیز درگیر شده‌اند.

بنین کشوری در غرب آفریقاست که با کشورهای بورکینافاسو، نیجر، نیجریه و توگو مرز مشترک دارد. "پورتو نووو" پایتخت سیاسی این کشور است و مرکز اقتصادی آن "کوتونو" نام دارد. براساس آمار رسمی سال 2016، بنین بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد. اقتصاد این کشور 114 هزار کیلومتر مربعی، بر پایه صادرات روغن پالم، کتان و کشاورزی می‌چرخد. زبان اصلی مردم در این کشور فرانسه است و مردم به زبان‌های قومی "یوروبا" و "فون" نیز در آن صحبت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت