نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی دامغان آغاز به کار کرد


نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی دامغان آغاز به کار کرد

سمنان-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب دامغان گفت: نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی دامغان با ارائه 12 خدمت قضایی در این شهرستان کار خود را آغاز کرد.

محمدتقی گلی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دفتر خدمات قضایی به عنوان دفتر پیشخوان شناخته می‌شود که افراد می‌توانند با هدف ارائه کلیه اقدام های قضا، ثبت شکایت، دادخواست، اعتراض و تجدید نظر، به این دفتر مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: ثبت دادخواست، ثبت دعاوی حقوقی و کیفری در دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف، دادگاه تجدیدنظر، دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور به مردم و مراجعه‌کنندگان از جمله خدماتی است که در این دفتر ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: هدف اصلی ایجاد این دفتر، ارائه خدمات هرچه بهتر قضائی به شهروندان در کمترین زمان ممکن و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های قضائی است.
گلی خاطر نشان کرد: این دفتر از صبح امروز کار خود را به صورت رسمی در دامغان آغاز کرده است.

وی افزود: دفتر پیشخوان قضائی، دارای هشت باجه و ۱۱ نفر نیروی انسانی است که همگی از کارشناسان حقوقی و فارغ التحصیلان حقوق و کامپیوتر هستند.
گلی گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی یکی از خدمات قوه قضائیه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و مراجعه‌کنندگان است که ضمن در دسترس بودن و مراجعه آسان به این دفتر از اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب دامغان اظهار داشت: همشهریان عزیز از این پس می‌توانند به جای مراجعه به دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف، به این دفتر مراجعه کنند تا در اسرع وقت دادخواست و شکایات آنان تنظیم و به مراجع قضائی ارسال شود.
در شهر دامغان شش شعبه حقوقی، کیفری و دادگاه عمومی در دادگستری و پنج شعبه بازپرسی و دادیاری، اجرای احکام و سرپرستی در دادسرا وجود دارد.
دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهرستان دامغان، ششمین دفتر در استان سمنان است.

در هفته قوه قضائیه که از یکم تا هفتم تیر ماه است، تعداد ۱۰ عنوان ویژه برنامه اصلی در دامغان برگزار می شود.
شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۱ هزار نفر جمعیت در روستاها ساکن هستند.

۷۴۰۸/‏۹۸۵۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان