برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در تبریز


نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز از 11 تا 15 تیر ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برپا می شود.

پول‌نیوز - شهر تبریز همواره مورد توجه خاص گردشگران بوده است. این شهر تاریخی با پیشینه ای پر اهمیت، آثار تاریخی ارزشمند و همچنین جاذبه های فرهنگی بسیاری دارد. علاوه بر جذابیت های گردشگری، تبریز سال هاست که به عنوان شهر جهانی فرش در جهان شناخته شده و همین موضوع نشان دهنده اهمیت این شهر از منظر صنایع دستی اصیل ایرانی نیز هست. برگزاری نمایشگاه های مختلف برای معرفی این جاذبه ها و نمایش آثار هنری نفیس و کم نظیر این شهر می تواند قدمی باشد در راستای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی این شهر. در همین راستا «نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز» از 11 تا 15 تیر ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برپا می شود.

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری «نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز» اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه جز برنامه هایی است که در راستای توسعه، ترویج و رشد حوزه های گردشگری و صنایع دستی استان پیگیری می شود.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این رابطه گفت: «اکنون تبریز یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران است. این موضوع با افزایش ضریب اشتغال و افزایش بازدید از اماکن به اثبات می رسد.» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از اعلام آمادگی حداقل 12 استان برای حضور در این نمایشگاه گردشگری خبر داد و گفت: «علاوه بر آذربایجان شرقی، فعالان عرصه گردشکری از قم، ایلام، مرکزی، یزد، همدان، البرز، خوزستان، خراسان جنوبی، زنجان، گیلان، کهکیلویه و بویر احمد و کرمان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.» رستمی با تاکید بر رویکرد میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای حمایت از استارتاپ های نوین در عرصه گردشگری گفت: «دو اپلیکیشن گردشگری تاکنون راه اندازی شده، به این دلیل که در آینده به گردشگری الکترونیک نگاه ویژه ای خواهیم داشت.»

رستمی با اشاره به اینکه انجمن های حرفه ای و صنفی در حوزه گردشگری تلاش می کنند با همکاری میراث فرهنگی با افزایش گردشگر، بازاریابی و تبلیغ به دستاوردهای مناسبی برسیم، گفت: در حوزه آموزش، آذربایجان شرقی استان برتر انتخاب شد که این شاخص موجب بهبود رفتار و رویکرد هتل ها و رستوران ها با میهمانان و افزایش رضایتمندی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم