تشریح جزییات مراسم تشییع هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم


تشریح جزییات مراسم تشییع هفت شهید گمنام دفاع مقدس در قم

جزئیات مراسم تشییع و مشخصات محل تفحص هفت شهید گمنام دفاع مقدس از سوی دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان تشریح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام علی لقمانپور با اشاره به تشییع هفت شهید گمنام طی روزهای آینده در چهار نقطه از قم اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) متبرک و معطر به عطر وجود هفت شهید بی نشان دفاع مقدس خواهد شد و ان شاءالله تمامی ارادتمندان اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت، در استقبال و تشییع و خاکسپاری شهدای والامقام سنگ تمام گذاشته و اوج ارادت خود را به شهیدانی که سال‌های سال مونسی جز مادرشان حضرت زهرا (س) نداشته‌اند، نشان دهند.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام با اشاره به تشکیل جلسه این ستاد در فرمانداری قم، افزود: در جلسه مزبور کلیات مراسم متمرکز تشییع و خاکسپاری شهدا و مسائل مرتبط با آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و رده‌های نیروهای مسلح و سایر نهادهای ذیربط مورد بررسی، تأیید و تاکید قرار گرفت.

لقمانپور ادامه داد: پیکرهای مطهر بعد از ظهر روز پنجشنبه ۶ تیرماه با برگزاری مراسم استقبال، از تهران به قم منتقل می‌شود و تا زمان تشییع، آئین وداع با شهدا در هیئات مذهبی، مراکز دانشگاهی، مدرسه فیضیه، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و دیگر نقاط شهرها و بخش‌های سطح استان با حضور عزاداران برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به زمان و مکان تشییع متمرکز شهدا تصریح کرد: مراسم اقامه نماز بر پیکرهای مطهر شهدا از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۸ تیرماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود و پس از نوحه خوانی و مرثیه سرایی، پیکرهای مطهر از حرم مطهر و از مسیر خیابان‌های آیت الله نجفی (ارم) و شهدا تا میدان جانبازان تشییع می‌گردد.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام قم افزود: پس از پایان مراسم تشییع، دو شهید عزیز جهت خاکسپاری به تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) واقع در بلوار غدیر و یک شهید نیز به پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان واقع در شهرک امام خمینی (ره)، بلوار شهید کریمی منتقل می‌گردند و این دو مراسم با شکوه ویژه ای از میدان ارتش و میدان مفید تا مکان‌های یاد شده برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: مراسم تشییع دو شهید بی نشان عصر روز شهادت امام صادق (ع) از محل مسجد مقدس جمکران به سمت مجتمع یاوران مهدی (عج) و آئین خاکسپاری دو شهید دیگر نیز صبح روز دوشنبه در پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

لقمانپور با اشاره به محل تفحص و سایر مشخصات شهدا ادامه داد: دو شهید بزرگوار مجتمع یاوران مهدی (ع)، ۱۹ ساله مربوط به عملیات رمضان، شرق بصره در سال ۶۱ و ۱۷ ساله مربوط به عملیات محرم، منطقه شرهانی در سال ۶۱، است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان نیز میزبان شهید ۱۷ ساله تفحص شده در عملیات محرم در منطقه شرهانی در سال ۶۱ است.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام قم عنوان کرد: دو شهید ۲۱ ساله تفحص شده نیز در محل تیپ ۸۳ طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) خاکسپاری خواهند شد.

وی ادامه داد: شهدای بی نشان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) نیز حدوداً ۲۷ ساله و ۱۷ ساله هستند که از منطقه عملیاتی تک زبیدات در سال ۶۷ و عملیات رمضان، شرق بصره در سال ۶۱ تفحص شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس