دستورالعمل فروش تعهدی در سازمان بورس تصویب شد


دستورالعمل فروش تعهدی در سازمان بورس تصویب شد

ایران اکونومیست- مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، از تدوین دستورالعمل فروش تعهدی و تصویب آن در هیات مدیره سازمان بورس خبر داد.

دستورالعمل فروش تعهدی در سازمان بورس تصویب شد




به گزارش امروز پایگاه خبری بازار سرمایه ایران ایران، محسن خدابخش از تدوین و تصویب دستورالعمل فروش تعهدی در بورس خبر داد و افزود: بحث فروش تعهدی که در کمیته فقهی سازمان بورس با مکانیزم عقد وکالت طراحی شده، تحت عنوان فروش تعهدی مورد تأیید قرار گرفته است.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: دستورالعمل فروش تعهدی در مراحل نهایی است و تا زمانی که به سرانجام برسد، سرمایه گذاران می‌توانند از ابزارهای دیگری مانند آتی سبدها، استفاده و خود را در مقابل ریسک ایمن کنند.
وی با بیان اینکه یکی از الزامات موفقیت ابزارهای مالی کلاسیک نیازهای فنی و نرم افزاری است، افزود: سازمان بورس در حال ایجاد تدارکات فنی در این زمینه است تا بتواند هرچه زودتر فروش تعهدی را در بازار سرمایه راه اندازی کند.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: قرارداد فروش تعهدی، امکان سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار را فراهم و به عنوان ابزار پوشش به فعالان بازار سرمایه کمک خواهد کرد.
خدابخش در پاسخ به این سوال که هم اکنون به جز ابزار فروش تعهدی چه ابزار مالی دیگری در دست طراحی است، گفت: در حال حاضر تمرکز اصلی روی بحث فروش تعهدی خواهد بود؛ اما هر زمان بورس‌ها ابزارهای جدید و هیبرید را برای طرح در کمیته فقهی پیشنهاد دهند پس از تدوین دستورالعمل و تصویب در هیأت مدیره به تناسب اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: هم اکنون بازار سرمایه هم اختیار معاملات و هم قراردادهای آتی تک سهم و قراردادهای آتی که روی کالاهای فیزیکی مانند زعفران تعریف شده و هم قراردادهای آتی سبد سهام را دارد، بنابراین با لحاظ کردن مشتقات، با فروش تعهدی این سبد کامل خواهد شد.
منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا