اعلام زمان افتتاح صحن عقلیه زینب(علیها السلام) در کربلای معلی


اعلام زمان افتتاح صحن عقلیه زینب(علیها السلام) در کربلای معلی

آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلای معلی از زمان افتتاح صحن پروژه صحن عقلیه حضرت زینب (علیها السلام) پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از non14، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) گفت: کار برای تکمیل طرح صحن عقیله «زینب»(علیهاالسلام) ادامه دارد.

حسین رضا مهدی افزود: این طرح در منطقه خدمات با حضور مجموعه ای از مهندسان و کارگران در مساحت 36 هزار متر مربع است و 100 درصد کار این منطقه به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: این منطقه شامل مهمانسرا، 600 واحد بهداشتی و بازار زینبیه است.

رئیس بخش طرح های مهندسی گفت: نسبت کارها در بخش فرهنگی از 70 درصد عبور کرده است. این بخش مشتمل بر کتابخانه و موزه می شود.

مهدی گفت: طرفهای ناظر بر فعالیت بیشتر و افزایش نیروی کار در این طرح به منظور پوشاندن کامل تل زینبیه با بتون و تکمیل آن نظارت دارند تا این منطقه برای افتتاح در برابر زایران به طور موقت در ماه محرم الحرام آینده آماده شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که تونل باب القبله به طور کامل قبل از ماه محرم الحرام برای تسهیل در انجام مراسم رکضة طویریج( مراسم هروله کنان) و برداشتن موانع از برابر زایران در شهر کربلای معلی پایان یابد.

رئیس بخش طرح های مهندسی گفت: پایان این طرح و افتتاح آن به طور رسمی پس از چهار سال از این تاریخ خواهد بود.

مساحت صحن عقلیه زینب(علیها السلام) بیش از 50 هزار مترمربع است و در جوار صحن امام حسین(ع) در شهر کربلای معلی در 100 کیلومتری جنوب غرب بغداد قرار دارد که یکی از مهمترین طرح های خدماتی آستان مقدس امام حسین(ع) پس از سال 2003 به شمار می آید.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج