دو فوتی حاصل از گزیدگی حیوانات در هرمزگان


دو فوتی حاصل از گزیدگی حیوانات در هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در سه‌ماهه نخست سالجاری 937 مورد گزیدگی حیوانات در مراکز درمانی استان هرمزگان به ثبت رسید و دو فوتی نیز ناشی از این گزیدگی‌ها گزارش شد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۶۲۳ مورد حیوان گزیدگی در استان هرمزگان ثبت شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۰ درصد مربوط به گزیدگی سگ بود، تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۵۹ مورد گزیدگی سگ در سال گذشته نیز ثبت شد که همگی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: در سال ۹۷، مورد فوتی یا بیماری هاری نداشتیم و همگی تحت مداوای پزشکان قرار گرفته و ترخیص شدند.

نوروزیان با اشاره به اینکه در سه‌ماهه نخست سال گذشته ۷۲۸ مورد گزیدگی سگ در استان هرمزگان ثبت شد، اضافه کرد: از این تعداد ۵۱۰ مورد گزیدگی به سگ بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست سالجاری ۹۳۷ مورد گزیدگی حیوانات در مراکز درمانی استان هرمزگان به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۶۰ مورد مربوط به گزیدگی سگ بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه در گزیدگی‌های امسال موردی بیماری هاری نداشتیم، ابراز کرد: در سالجاری به دلیل گزیدگی روباه یک مورد در بندرلنگه و به دلیل گزیدگی سگ یک مورد در قشم فوت کردند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش