برگزاری جشنواره«آسمان هشتم» در هرمزگان


 برگزاری جشنواره«آسمان هشتم» در هرمزگان

به مناسبت دهه کرامت، سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی « آسمان هشتم » در شهرستان میناب استان هرمزگان برگزار می شود.

«ابراهیم ذاکری» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره فرهنگی،هنری و ورزشی«آسمان هشتم» به همت روستای کردر شهرستان میناب استان هرمزگان خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) در سه بخش ورزشی، فرهنگی و هنری و در ۲۶ رشته از ۱۳ تیرماه به مدت ۲۰ روز برگزار می شود و همه ساله بیش از دو هزار نفر در این جشنواره شرکت می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر روستای کردر شهرستان میناب استان هرمزگان اظهار کرد: جشنواره آسمان هشتم در رشته قرآنی شامل حفظ پنج جز، قرائت قرآن کریم و در بخش فرهنگی شامل رشته های اذان، احادیث رضوی، سرود رضوی، تئاتر رضوی، نقاشی رضوی، صنایع دستی، کتابخوانی و خاطره نویسی و در رشته های ورزشی نیز شامل تیر اندازی با تفنگ بادی، بازی های بومی محلی و فوتسال است.

ذاکری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم افزود:تاکنون قریب به ۷۰۰ نفر برای برگزاری در این مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت نام‌نویسی این آمار افزایش یابد.شرکت کنندگانی که علاقه مند به شرکت در این جشنواره هستند، تا دهم تیرماه فرصت دارند، تا در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر ادامه داد: روستای کردر به عنوان نماینده شهرستان میناب در حوزه برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی توانسته نقش سازنده‌ای را در سطح کشور داشته باشد و برگزاری جشنواره سرود رضوی در سطح ملی نمایانگر این موضوع است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره آسمان هشتم سیزده سال متوالی است که با هدف انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی درراستای توسعه و ترویج فرهنگ رضوی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، پاسداشت فرهنگ رضوی، شناسایی استعدادها و پرورش آنها، جذب جوانان به برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی با رویکرد دینی، تبیین فرهنگ و معارف اهل بیت و فراهم نمودن امکانات و فضای مناسب جهت بروز استعدادها و هیجانات نسل جوان برگزار می شود.

یادآور می‌شود٬ کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای کردر مبتکر برپایی جشن‌های مردمی رضوی و یکی از کانون‌های فعال کشور در شرق استان هرمزگان است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن معذرت خواهی زیبا و دلنشین برای آشتی و رفع کدورت ها