آغاز ساخت دیوار حفاظتی در محوطه تاریخی ریوی


آغاز ساخت دیوار حفاظتی در محوطه تاریخی ریوی

‌سرپرست هیئت باستان شناسی در منطقه ریوی از آغاز ساخت یک دیوار حفاظتی به منظور حفاظت اضطراری از بنای خشتی مربوط به دوره هخامنشی که در محوطه تاریخی ریوی قرار گرفته است، خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، محمدجواد جعفری اظهار کرد: محوطه تاریخی ریوی بقایای یک شهر تاریخی از دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی است که با شماره ۷۲۰ در سال ۱۳۴۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

جعفری با بیان اینکه در دهه ۶۰ شمسی سه کوره آجر‌پزی در این محوطه تاریخی مستقر شدند، عنوان کرد: متأسفانه این کوره‌های آجرپزی بیش از ۳۰ درصد از مرکز و جنوب محوطه را تخریب کردند.

وی با اشاره به اینکه روند تخریب و گسترش کوره‌های آجر‌پزی از سال ۱۳۸۵ متوقف شد، افزود: با همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه مطالعه، حفاظت و ایجاد سایت موزه گردشگری در محوطه تاریخی ریوی با مشارکت مؤسسه باستان شناسی آلمان از ۱۳۹۱ آغاز شد و هر ساله ادامه دارد.

وی گفت: ساخت دیوار حفاظتی در محدوده تپه ریوی با هدف جلوگیری از رانش و فرونشست تپه‌ای است که یک بنای عظیم خشتی از دوره هخامنشی بر روی آن قرار گرفته است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها