4800 کارت پیله وری در آذربایجان غربی فعال است


4800 کارت پیله وری در آذربایجان غربی فعال است

‌سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی یکی از شاهراه‌های تجاری کشور است.

‌به گزارش ایسنا‌، محمد دهقان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۸۲۳ کیلومتر مرز آبی و خاکی با ۴ کشور اروپایی، آسیایی و با استقرار ۵ گمرک در این استان یکی از درب‌های ورود به اروپا است.

وی بابیان اینکه علاوه بر فعالیت ۵ گمرک فعال در زمینه‌های صادرات و واردات ۶ بازارچه مرزی فعال نیز در آذربایجان غربی وجود دارد عنوان کرد: با توجه به فعالیت ۶ بازارچه فعال در استان برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر دارنده کارت پیله وری که اکثریت دارندگان این کارت‌ها مرزنشینان هستند، موقعیت اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص بازارچه‌های مرزی بیان کرد: با فعال سازی بازارچه‌های بیشتر و تقویت بازارچه‌های موجود می‌توانند در تأمین کالاهای مورد نیاز کشور نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در خصوص صادرات کالاهای مورد نیاز داخلی نیز اظهار کرد: تولید کنندگان و صادر کنندگان محترم باید در مرحله اول نیازهای بازار داخلی را تأمین کنند و مازاد مصرف بازارهای داخلی را به بازارهای هدف خود صادر کنند.

دهقان همچنین به مشکلات موجود در حوزه صادرات پرداخت و گفت: مشکلات حوزه تجارت و صادرات استان با حضور مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالین اقتصادی استان احصاء و مورد بررسی قرار گرفت و برای مرتفع ساختن این مشکلات نیز تدابیر اتخاذ شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است