به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی بر روی بیست هزار حشره که در اطراف بیمارستان‌های انگلیس شکار شده‌اند، نشان دهنده نقش مخرب این حشرات در انتقال باکتری‌های مقاوم به درون بیمارستان‌هاست. بررسی یادشده که توسط محققان دانشگاه استون صورت گرفته نشان می‌دهد حشرات یادشده باکتری‌هایی را به درون بیمارستان‌ها منتقل می‌کنند که به شدت در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاوم هستند و بنابراین نابودی آنها کار ساده‌ای نیست.

در مجموع نیمی‌از حشرات یادشده حامل باکتری‌هایی بوده اند که در برابر آنتی بیوتیک‌های مختلف مقاومت بالایی دارند. حشرات مذکور از هفت بیمارستان انگلیس و در بازه زمانی مارس ۲۰۱۰ تا آگوست سال ۲۰۱۱ جمع آوری شدند و شامل حشراتی همچون مورچه، زنبورهای عسل و وحشی، بید، مگس، شته و غیره بوده اند.

همچنین ۹۰ درصد از این حشرات حامل باکتری‌های مضر بوده اند و در مواردی میزان این آلودگی تا بدان حد بالا بوده که امکان عفونی کردن بدن افراد را با سرعت بالا داشته است. متداول ترین باکتری شناسایی شده در این مجموعه Enterobacteriaceae و سپس Bacillus و Staph بوده است.

گفتنی است که ۵۳ درصد از باکتری‌های یادشده در برابر یک آنتی بیوتیک و ۱۹ درصد از آنها در برابر چند آنتی بیوتیک مقاوم بوده اند.(فارس)