4 7 درصد جمعیت سردرود عضو کتابخانه های عمومی هستند


4 7 درصد جمعیت سردرود عضو کتابخانه های عمومی هستند

بخشدار سردرود از احداث کتابخانه های عمومی روستای ملابداغ و خورونده خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی حمزه خانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سردرود که با محوریت احداث و افزایش فضای کتابخانه های عمومی تشکیل جلسه داده بود بابیان این خبر گفت روستای ملابداغ و خورونده با جمعیتی بیش از دو هزار نفر نیاز به کتابخانه مجهز دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری آموزش وپرورش سردرود با در اختیار گذاشتن فضای کتابخانه سعی براین داریم که بتوانیم روستاهایی که مستعد هستند را صاحب کتابخانه کنیم. گفت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه علاوه بر افزایش دانش مردم باعث کاهش آسیب های اجتماعی نیز میشود.

حمزه خانی به اهمیت کتاب وکتابخانی پرداخت و عنوان کرد ارتباط با جوانان ،شناسایی ذائقه ها و هماهنگی بین دستگاه ها با صاحبان اندیشه وفکر میتواند رشد وپیشرفت فرهنگ کتابخوانی را به همراه داشته باشد.

در ادامه رییس کتابخانه های عمومی شهرستان رزن اظهار داشت در بخش سردرود۴ باب کتابخانه فعال با زیر بنای ۹۸۰ متر مربع و۳۱ هزار و۱۴۸ جلد کتاب وجود دارد .

علی اصعر توکلی تبار در تشریح این خبر عنوان کرد کتابخانه شهید مفتح دمق با ۱۵ هزار و۹۰۶ جلد کتاب و بیش از ۶۸۰ نفر عضو فعال در سال ۹۵ بعنوان کتابخانه نمونه کشوری انتخاب و معرفی شد.

وی به کتابخانه عمومی روستای بابانظر اشاره کرد و افزود این کتابخانه با ۷ هزار و۲۵۵ جلد کتاب و۴۷۷ نفر عضو ،سال گذشته بعنوان کتابخانه نمونه کشوری انتخاب شد.

توکلی تبار ادامه داد کتابخانه روستای قایش با ۴ هزار و۳۶۸ جلد کتاب ۳۱۴ نفر عضو داردوکتابخانه خورونده که در حال حاضر در ساختمان دهیاری فعالیت میکند با ۳ هزار و۶۱۹ جلد کتاب ۲۶۲ نفر عضو دارد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان رزن خاطر نشان کرد با توجه به سرشماری سال ۹۵ جمعیت سردرود ۳۷ هزار نفر است که ۴/۷درصد این جمعیت عضو کتابخانه های عمومی هستند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور