میزان معاملات ثبت شده در زنجان 16 درصد رشد کرد


میزان معاملات ثبت شده در زنجان 16 درصد رشد کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: سال گذشته 193 هزار و 106 مورد معامله در این استان به ثبت رسید که در مقایسه با رقم حدود 162 هزار مورد معامله در سال 96، افزایش 16 درصدی را نشان می دهد.

جعفر الوندی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۷۷ فقره سند مالکیت در استان زنجان صادر شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ بالغ بر ۳۷ هزار مورد پاسخ به استعلامات در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام شد که به واسطه الکترونیکی شدن فرآیندها، بیش از ۹۸ درصد پاسخ به استعلامات در ظرف مدت ۴۸ ساعت صورت گرفت.

الوندی به ثبت ۷۲۱ فقره شرکت در استان در سال ۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: زنجان از حیث میزان ثبت شرکت‌ها رتبه نخست کشور را دارد.

وی از افزایش ۵۳ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها در استان خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۴۷۴ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک‌ها در نتیجه تقویت واحدهای اجرا در استان وصول شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: سال گذشته برای ۳۷ هزار و ۷۴۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی سند تک برگ کاداستری صادر شد.

الوندی در بخش دیگری از سخنان خود تثبیت مالکیت و حفظ حقوق مالکیت اشخاص را رسالت مهم سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان کرد و گفت: این سازمان قرار است بر اساس سند چشم انداز تدوین شده، تا سال ۱۴۰۴ ساختاری فراگیر، تحول گرا داشته باشد و از ظرفیت غنی نرم افزاری و سخت افزاری برای اجرای مأموریت‌ها و ارائه خدمات به شهروندان بهره مند شود.

وی تصریح کرد: هر چقدر ثبت رسمی اسناد را در جامعه توسعه دهیم به همان میزان از تشکیل پرونده‌ها ناشی از اختلاف در حوزه مالکیت در دادگستری کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه اسناد تک برگی از دقت و امنیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: سندهای تک برگی بر اساس قانون کاداستر صادر می‌شود و احتمال تعارض در این گونه سندها به شدت پایین است.

در طرح کاداستر، از طریق تعیین موقعیت جغرافیایی املاک و حدنگاری نقشه برداری ثبتی، اطلاعات مربوط به قطعات زمین شامل اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی یا حقوقی به ثبت می‌رسد.

۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس