سه شهرک و ناحیه صنعتی اردستان درون محدوده شهری است


سه شهرک و ناحیه صنعتی اردستان درون محدوده شهری است

کاشان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: سه شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان اردستان و طرح توسعه آنها درون حریم شهرها قرار گرفته که از دستگاه های مسوول انتظار می رود در این زمینه اقدام کنند.

محمدجواد بگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شهرک صنعتی اردستان ۸۲ هکتار طرح توسعه دارد که انتظار می رود فرمانداری و دستگاه‌های ذی ربط هرچه زودتر پاسخ استعلام ها را بدهند تا موضوع در استان پیگیری شود.

وی تصریح کرد: همچنین ناحیه صنعتی مهاباد ۱۰ هکتار طرح توسعه دارد که در حریم شهری واقع شده و انتظار می رود شورای شهر آن را از محدوده خارج کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: زیرساخت ناحیه صنعتی مهاباد نیز تکمیل شده و ساماندهی ورودی آن نیاز به موافقت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارد که البته برخی مغازه‌های ساخته شده هم مانع انجام این کار است که باید تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار داشت: ۷۶ درصد صنایع اصفهان درون محدوده شهرهای بزرگ و مرکز استان قرار دارند و اگر زمین ملی و بلامعارض بیرون شهرها و روستاهای اردستان با امکانات و آب در اختیار این شرکت قرار گیرد، مجوز ساخت سه ناحیه صنعتی روستایی برزاوند، علیا و سفلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بگی اضافه کرد: اردستان موقعیت شهرک صنعتی بزرگ شرق اصفهان را در یکهزار هکتار پیشنهاد کند تا مورد رسیدگی قرار گرفته و جهت دریافت موافقت دولت به تهران فرستاده شود.

وی تاکید کرد: زمینی برای واگذاری در شهرک صنعتی اردستان وجود ندارد که در این راستان برنامه ریزی شده تا افرادی که در سال های گذشته زمین ها را دریافت و بدون استفاده رها کرده اند، بر اساس از آنها قانون خلع ید و به متقاضیان جدید واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به مشوق‌ها، امتیازها و مزیت های شهرک صنعتی اردستان تشریح کرد: امسال مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای ساخت تابلو و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای محوطه سازی فاز یک و دو این شهرک اختصاص یافته و طرح به مناقصه گذاشته شده است.

به گفته وی، امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ساخت و راه اندازی آتش نشانی در شهرک صنعتی اردستان تخصیص یافته و مبلغ ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای خرید خودروی آتش نشانی پیش بینی کردیم که پس از ساخت بنا تامین خواهد شد.

بگی همچنین از اختصاص ۲۸ میلیارد ریال برای گازرسانی به شهرک صنعتی اردستان، مبلغ هفت میلیارد ریال برای روشنایی و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت بنای اداری و نگهبانی ناحیه صنعتی زواره خبر داد.

۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان وجود دارد که از این میان ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/‏۸۱۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران