کاهش درخواست‌های تخصیص ارز دانشجویی


کاهش درخواست‌های تخصیص ارز دانشجویی

معاون وزیر علوم: درخواست‌های تخصیص ارز دانشجویی در 6 ماهه نخست پارسال بسیار بیشتر بود و به دلیل اینکه نرخ ارز بالاست مراجعه زیاد نیست

کاهش درخواست‌های تخصیص ارز دانشجوییبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین وضعیت تخصیص ارز دانشجویی، گفت: سازمان امور دانشجویان تائید کننده درخواست‌های تخصیص ارز دانشجویی است و دانشجویان مدارک خود را به این سازمان ارائه می‌کنند و این سازمان پس از بررسی اعتبار دانشگاه مقصد و روادید دانشجویی، دانشجو را برای دریافت ارز به بانک معرفی می‌کند.
مجتبی صدیقی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ارز دانشجویی هنوز تخصیص داده می‌شود، گفت: دانشجویانی که ثبت‌نام می‌کنند اگر مشکلی نداشته باشند به بانک معرفی می‌شوند و همچنان ارز می‌گیرند.
وی درباره نرخ ارز دانشجویی گفت: نرخ ارز دانشجویی نرخ ETS یا «سامانه معاملات الکترونیکی ارز» است که نزدیک به نرخ سامانه سنا است که روزانه توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود.
رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سؤال که پس از افزایش نرخ ارز میزان تقاضا برای دریافت ارز دانشجویی چه تغییری کرده است، گفت: درخواست‌های ۶ ماهه نخست امسال، مانند درخواست‌های ۶ ماهه دوم پارسال است و تعداد درخواست‌ها زیاد و قابل توجه نیست. در حالی که درخواست‌ها در ۶ ماهه نخست پارسال بسیار بیشتر بود و به دلیل اینکه نرخ ارز بالاست مراجعه زیاد نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر