سدانهای متوسط یا میان سایز را میتوان محبوبترین و پرفروشترین سدانهای دنیا دانست. این خودروها هم در ایالاتمتحده و هم در اروپا محبوبیت بالایی داشته و همواره در بین پرفروشترین خودروها قرار دارند. البته طی سالهای اخیر به دلیل افزایش محبوبیت کراساوورها، فروش سدانها کاهش یافته و در پس کراساوورها قرار گرفتهاند اما بااینحال سدانهای میان سایز همچنان خودروهای پرفروشی هستند. این کلاس مخصوصاً در ایالاتمتحده بسیار رقابتی بوده و اکثر خودروسازان در آن حضور دارند. در رقابتهای پدال نیز دوئلهای گروه سدانهای متوسط با حضور شانزده شرکتکننده در مرحلهٔ مقدماتی آغاز شد که این خودروها عبارتاند از:
هوندا آکورد
کیا اپتیما
سوبارو لگاسی
رنو تالیسمان
فولکسواگن پاسات
نیسان آلتیما
مزدا 6
فورد فیوژن
اوپل اینسیگنیا
اشکودا ساپرب
تویوتا اونسیس
هیوندای i40
شورلت مالیبو
پژو 508
تویوتا کمری
هیوندای سوناتا
در مرحلهٔ مقدماتی در گروه سدانهای متوسط هشت دوئل برگزار شد و از این طریق از بین شانزده شرکتکنندهٔ این گروه تعداد هشت خودرو جواز حضور در مرحلهٔ یکچهارم نهایی را دریافت کردند. این هشت سدان میان سایز به شرح زیرند:
مزدا 6
اشکودا ساپرب
تویوتا کمری
تویوتا اونسیس
هوندا آکورد
شورلت مالیبو
فولکسواگن پاسات
رنو تالیسمان
در مرحلهٔ یکچهارم نهایی نیز پس از برگزاری چهار دوئل، چهار شرکتکننده شامل مزدا شش، تویوتا کمری، هوندا آکورد و فولکسواگن پاسات راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند. این چهار خودرو که همگی از برترین سدانهای میان سایز دنیا هستند، در مرحلهٔ نیمهنهایی طی دو دوئل جذاب باهم به نبرد پرداختند تا اینکه نهایتاً فولکسواگن پاسات و تویوتا کمری بهعنوان فینالیستهای این گروه مشخص شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند. درحالیکه پاسات یکی از پرفروشترین سدانهای اروپا است، کمری هم عنوان پرفروشترین سدان بازار ایالاتمتحده را در اختیار دارد و هردو از بهترین و باسابقهترین سدانهای دنیا محسوب میشوند که این موضوع جذابیت آخرین دوئل گروه سدانهای متوسط را افزایش داده بود.
به همین دلیل، در این دوئل آراء دو خودرو نیز بسیار به هم نزدیک است بهگونهای که از مجموع 1873 رأی، پاسات 921 رأی و کمری 952 رأی دریافت کردهاند. بدین ترتیب در دوئل نهایی گروه سدانهای متوسط شاهد رقابت بسیار نزدیک و حساسی بودهایم ولی نهایتاً این تویوتا کمری است که با کسب 51 درصد از کل آراء و با اختلافی بسیار جزئی در این دوئل سخت پیروز شده و قهرمان گروه سدانهای میان سایز لقب گرفته است. در همین حال، فولکسواگن پاسات نیز با تنها 31 رأی کمتر روی سکوی دوم قرار میگیرد. کمری برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند در مرحلهٔ مقدماتی هیوندای سوناتا را مغلوب کرد و در مرحلهٔ یکچهارم نهایی نیز توانست بهسادگی برادر اروپایی خود یعنی اونسیس را کنار بزند اما در مرحلهٔ نیمهنهایی با حریف سرسختی به اسم مزدا شش مواجه شد که البته بهسختی از سد آنهم عبور کرد.
رقبای تویوتا کمری در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | هیوندای سوناتا | 87 |
یکچهارم نهایی | تویوتا اونسیس | 93 |
نیمهنهایی | مزدا شش | 58 |
نهایی | فولکسواگن پاسات | 51 |
مشخصات فنی
پیشرانه | 3.5 لیتری V6 |
قدرت | 300 اسب بخار |
گشتاور | 360 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | 5.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 220 کیلومتر/ساعت |
طول | 4,880 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,820 میلیمتر |
وزن | 1662 کیلوگرم |
مصرف سوخت | 9.0 لیتر ترکیبی |
قیمت | 35,470 دلار |