سفر پمپئو به عربستان برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه اقدامات ایران


سفر پمپئو به عربستان برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه اقدامات ایران

وزیر خارجه آمریکا برای گفتگو در خصوص وضعیت ایران به عربستان و امارات سفر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای گفتگو با مقامات عربستان و امارات در خصوص ایران به این کشورها سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: من امروز سفر خود را آغاز خواهم کرد و ابتدا به عربستان سعودی و امارات خواهم رفت تا با دو متحد بزرگ خود به منظور "اطمینان از انسجام استراتژیک" آمریکا و متحدانش در خصوص وضعیت ایران گفتگو کنم واینکه چگونه می توانیم یک ائتلاف جهانی علیه نه تنها در کشورهای حاشیه خلیج فارس بلکه در آسیا و اروپا تشکیل دهیم که این چالش را درک کرده و آماده مقابله با بزرگتریت دولت حامی ترور در جهان هستند.

پمپئو همچنین اشاره کرد که روز دوشنبه، آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

وی افزود: دنیا باید بداند که تلاش هایی که ما انجام می دهیم برای جلوگیری از کمک به ترور، عدم دست یابی به بمب اتمی و برنامه موشکی ایران همچنان ادامه خواهد داشت. ما قصد داریم آنها را از این با این تهدیدات از منافع آمریکا و مردم این کشور در سراسر دنیا موشکی خود، ما قصد داریم آنها برای حفظ منافع و امنیت مردم آمریکا در سراسر دنیا متوقف کنیم.

وی در عین حال درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ایران توضیحات بیشتری ارائه نداد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران هستیم. آنها دقیقا می دانند کجا ما را پیدا کنند. من مطمئن هستم که در همان لحظه ای که آنها آماده همکاری باشند، ما می‌توانیم این مذاکرات را شروع کنیم. من منتظر این روز هستم.

مایک پمپئو گفت تا زمانی که ایران به میز مذاکره نیاید، تحریم ها علیه این کشور افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق