جیره‌بندی آب به هیچ‌عنوان در دستور کار شرکت آبفای کرمان نیست


جیره‌بندی آب به هیچ‌عنوان در دستور کار شرکت آبفای کرمان نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان این مطلب که براساس مدیریت فشار، آب را کنترل و توزیع می‌کنیم، گفت: وقتی آب یک منطقه قطع می‌شود در شبکه خلاء ایجاد می‌شود و زمانی که مجددا آب را وصل می‌کنیم، فشار مضاعف ایجاد می‌شود لذا میزان شکستگی و اتفاقات بالا می‌رود اما ما با مدیریت فشار، کمبود آب در مناطق را جبران می‌کنیم و با این سیاست، آب با...

محمد طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، در زمینه شایعه‌ای مبنی بر جیره‌بندی آب شهر کرمان گفت: جیره‌بندی آب به هیچ‌عنوان در دستور کار شرکت آبفای کرمان نیست.

وی به دلایل عدم جیره‌بندی آب پرداخت و اظهار کرد: براساس تجربیات سال‌های گذشته زمانی که اعلام جیره‌بندی می‌شد مردم از ترس و نگرانی اینکه چه زمانی آب وصل می‌شود میزان قابل توجهی آب در ظروف خود انباشت می‌کردند و وقتی که آب وصل می‌شد این آب‌های انباشت شده در منازل به‌هدر می‌رفت، بنابراین در زمان جیره‌بندی میزان مصرف آب به شدت بالا می‌رفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان این مطلب که براساس مدیریت فشار، آب را کنترل و توزیع می‌کنیم ادامه داد: وقتی آب یک منطقه قطع می‌شود در شبکه خلاء ایجاد می‌شود و زمانی که مجددا آب وصل می‌کنیم، فشار مضاعف ایجاد می‌شود لذا میزان شکستگی و اتفاقات بالا می‌رود اما ما با مدیریت فشار، کمبود آب در مناطق را جبران می‌کنیم و با این سیاست، آب با فشار کمتر در تمامی شبکه‌ها جاری خواهد شد و قطعا مصرف آب نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به گرمی شدید هوا و افزایش مصرف آب، تصریح کرد: اکنون آبی که در شبکه شهری کرمان جاری است، فشار آن به گونه ای است که فقط برای طبقات همکف و حداکثر برای طبقه اول تامین آب خواهد شد، در نتیجه افرادی که در طبقات دوم به بالا ساکن هستند باید از طریق تانکر و نصب پمپ بعد از تانکر، آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

طاهری با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر خنک‌تر شدن هوای کرمان، از مردم درخواست کرد: با توجه به مصرف حدود 600 لیتر در روز توسط کولرهای آبی، در زمانی که به کولر نیاز ندارند، آن را خاموش کنند، همچنین حتی‌الامکان یک سایه‌بان برای کولرهای خود حتی در حد یک مقوا نصب کنند که این مهم روی مصرف انرژی کولرهای موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان همکاری لازم در مدیریت مصرف خود داشته باشند باوجود آنکه روی خط قرمز بحران آب هستیم، قول می‌دهیم تابستان امسال را بدون مشکل بگذرانیم و اگر مدیریت مصرف داشته باشیم قطعا دچار قطعی یا جیره‌بندی آب در هیچ نقطه‌ای از شهر کرمان نخواهیم شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس