طلا؛ ظرفیت تبادل همکاری مشترک غنا و کیش


طلا؛ ظرفیت تبادل همکاری مشترک غنا و کیش

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد غنا که برای بررسی ظرفیت‌های جزیره کیش در زمینه گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری وارد جزیره کیش شده بود، در نشست خبری با اصحاب رسانه از تمایل این کشور جهت شروع مراودات تجاری و گردشگری با کشور ایران و به خصوص منطقه آزاد کیش خبر داد.

به گزارش ایسنا، مایکل اوکی بافا همچنین برگزاری جلسات با بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش را مثبت و فرصت‌های همکاری را مناسب ارزیابی کرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست خبری گفت: ما می‌خواهیم کیش را به بازار مناسبی برای خرید و فروش طلا تبدیل کنیم.

وی یکی از ظرفیت‌های مناطق آزاد را امکان ورود طلا همراه مسافر به داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: مذاکرات خوبی با بخش خصوصی در زمینه فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برای طلا در کیش انجام شده است و کشور غنا می‌تواند همکاری و مشارکت‌های خوبی در این زمینه با ما داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با تمام مشکلاتی که آمریکا در سال‌های اخیر سعی کرده است برای کشورمان ایجاد کند، ایران دارای چنان ظرفیت و امکاناتی است که مهمانان خارجی، با تعجب و متفاوت از دیدگاه قبل از سفر، از زیبایی‌ها و امکانات کشورمان و به خصوص جزیره کیش یاد می‌کند.

وی از افزایش رفت و آمدها و مراودات با کشورهایی که اشتراک ها و زمینه‌های همکاری وجود خبر داد و افزود: فرصت زیادی برای صحبت کردن نداریم و باید به سوی عملیاتی شدن طرح‌ها و برنامه‌ها پیش برویم.

به گزارش ایسنا، مایکل اوکی بافا در سفری دو روزه به جزیره کیش از جاذبه‌های تاریخی و برخی طرح‌های اقتصادی و عمرانی این منطقه بازدید و با مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و گفتگو کرد.

تهیه و تنظیم از مسعود جهانتیغی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس