خصوصی سازی نباید به ویژه خواری تبدیل شود


خصوصی سازی نباید به ویژه خواری تبدیل شود

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: خصوصی سازی نباید به ویژه خواری تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، علی صالحی در دیدار با آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه از مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان خواسته ایم که مراقب تخلفات در دستگاه‌های تحت مسئولیت خود باشند خاطرنشان کرد: در صورتی که قصوری در گزارش تخلفات صورت گیرد؛ دستگاه قضائی با مدیران دستگاه مربوطه برخورد خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که ارتقای امنیت عمومی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضائی استان است از نظارت ویژه رئیس کل دادگستری استان بر جرایم حوزه امنیت از طریق تشکیل دبیرخانه پرونده‌های مهم استان هرمزگان خبر داد.

رئیس شورای قضائی استان هرمزگان با تأکید بر این که خصوصی‌سازی ها نباید به صورتی انجام شود که حقوق و منافع عمومی و کارگران را تضییع و موجب سوداگری و ویژه خواری را فراهم سازد تأکید کرد: دستگاه قضائی در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه واگذاری‌ها به موضوع ورود و با جرایم این حوزه به شدت برخورد خواهد کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از از مشاوره‌هایی که از سوی حوزه علمیه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با ارتقای سطح همکاری‌ها با حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی ارتباط خوبی داشته باشیم و از نقطه نظرات ارزنده آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان این مطلب که متأسفانه حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی بالا است، خواستار استفاده از ظرفیت‌های متنفذین و ریش سفیدان به منظور کنترل حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی شد.

صالحی با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی از سوی هنجارشکنان اظهار کرد: فضای مجازی نیازمند پالایش، نظارت و رصد بیشتری است تا از جرایم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن پیشگیری شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان پرداختن به موضوع حقوق عامه را از وظایف مهم دستگاه قضائی برشمرد و یادآور شد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی قوه قضائیه در جهت حمایت از حقوق مردم به تشدید نظارت بر بازار و نحوه توزیع ارزاق عمومی ادامه خواهیم داد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز ضمن تبریک و تهنیت مناسبت هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه سید شهدای انقلاب اسلامی شهید دکتر بهشتی را گرامی داشت.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی خاطرنشان کرد: منزلت دستگاه قضائی، جایگاهی والا و ارزشمند است که حفظ اقتدار و توانمندسازی این مجموعه ضامن حفظ امنیت، نظارت بر بازار و رونق اقتصادی است.

امام جمعه بندرعباس با اعلام این مطلب که دستگاه قضائی با موانع رشد و کمال جامعه مبارزه می‌نماید، یادآور شد: منصب قضاوت از مناصب بزرگی است که از طرف خدای متعال، برای پیغمبر (ص) و از طرف او برای ائمه معصومین (ع) و از طرف آنان برای فقیه جامع الشرایط ثابت است و قاضی در جایگاه والایی قرار دارد.

آیت الله نعیم آبادی با اعلام این مطلب که دستگاه قضائی باید به شدت با هنجارشکنان برخورد کند، اظهار کرد: شیاطین مختلف از جمله رسانه‌های معاند با سلاح تشویش اذهان عمومی و تحریک مغرضانه عواطف به نفع مجرمین و هنجارشکنان درصدد مقابله با مبانی اسلام بر آمده اند که این موضوع توجه ویژه قضات متدین و مجرب به اجتناب از تأثیرپذیری از اینگونه تبلیغات نخ نما و عمل به وظیفه شرعی و قانونی در مقابله با اعمال و رفتارهای ساختارشکنانه را ضروری می‌سازد.

وی با بیان اینکه آمار بالای رسیدگی به پرونده‌ها نشان از تلاش بی وقفه قضات دارد، خاطرنشان کرد: توجه به افزایش شعب شورای حل اختلاف و معطوف شدن کارکنان به صلح و سازش نکته‌ای مهم و قابل تأمل است که ضروری است از سوی مسئولین امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین تاکید کرد: لازم است با توجه به شرایط ویژه استان هرمزگان در حوزه مقابله با تصرفات به ویژه دست اندازی به حریم و بستر دریا مراقبت جدی انجام شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان