30 درصد مدیران حج امسال جدید هستند/عربستان هنوز با افزایش سهمیه حجاج موافقت نکرده است


30 درصد مدیران حج امسال جدید هستند/عربستان هنوز با افزایش سهمیه حجاج موافقت نکرده است

رشیدیان با تاکید بر اینکه مدیران کاروان‌ها به پیوست فرهنگی هم توجه داشته باشند، گفت: درخواست افزایش 10 هزار نفر سهمیه مازاد حجاج به طرف سعودی داده شده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم؛ در صورت مثبت بودن نظرشان نام‌نویسی آغاز می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «علی رضا رشیدیان» در همایش آموزشی- توجیهی کارگزاران حج منطقه یک کشور در تبریز با تاکید بر اینکه باید مدیران قدیمی تجربیات خود را به نیروهای جدید منتقل کنند، گفت: در کنار ایده پروری این طرح ها و ایده ها به صورت هماهنگ و ارزیابی شده، اجرایی شود.


رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به مدیران کاروان ها و سایر دست اندرکاران این مراسم عظیم بیان کرد: عملکردها زیر ذره بین نظارتی است و مدیران کاروان ها باید تا آخر عملیات حج روحیه خدمتگزاری خود را حفظ و با همه وجود برای رضایت حجاج بیت الله الحرام گام بردارند.


وی با اشاره به اینکه زمان زیادی تا آغاز عملیات حج و اعزام حجاج که 17 تیرماه است، باقی نمانده، تاکید کرد : باید آمادگی برای خدمت رسانی مناسب به حجاج وجود داشته باشد و این خدمت با سعه صدر، ظاهری آراسته و در شان زائران خانه خدا انجام گیرد.


رشیدیان تاکید کرد: با توجه به آسیب شناسی های انجام شده از مراسم سنوات قبل و اصلاحات صورت گرفته، مدیران تلاش کنند تا در حوزه کاری شان امور به بهترین نحو و کمترین مشکلی انجام شود و در حین عملیات مسائل و شرایط را به خوبی مدیریت کنند.


وی با بیان اینکه مدیران و خادمان حج با خدا معامله می کنند، ابراز امیدواری کرد: با هم پوشانی، هم افزایی و تلاشی صادقانه به گونه ای عمل شود تا نتیجه و برآیند این سعی و کوشش، رضایت خلق و خالق را در پی داشته باشد.


رشیدیان با بیان اینکه حب رسول خدا و اهل بیت (ع) امری واحد میان مسلمانان است، اظهار کرد: حضور برادران و خواهران اهل سنت در کنار اهل تشیع در این خدمت رسانی خود دلیلی بر این ادعا و امید است درسایه این تلاش ها، وحدت و انسجام مسلمانان تداوم یافته و بیش از پیش مستحکم شود.


رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تاکید بر اینکه مراسم حج در راستای ارتقای معنویت است، تصریح کرد: در این راستا خدمت بهتر و انجام کارهای فرهنگی، بسترساز این تحول معنوی است و باید مدیران کاروانها به موضوع پیوست فرهنگی هم توجه جدی داشته باشند.


وی ادامه داد: با توجه به اقامت برخی کاروان ها تا 35 روز در سرزمین وحی باید زمینه بهره گیری هر چه بهتر حجاج از این فرصت فراهم شود زیرا هدف تمامی عملیات حج؛ بعد فرهنگی و در راستای ارتقای ارزشهای دینی و معنوی حجاج است و هدف ازبرگزاری این همایش هماهنگی های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکبار در عمر خود توفیق حج تمتع را پیدا می کنند.


رشیدیان در ادامه این همایش با تاکید بر مدیریت هزینه ها گفت: در تدارک امور اعم از مسکن، حمل و نقل و اسکان این موضوع مورد توجه بوده و در عین آنکه کیفیت خدمات با برنامه ریزی ها و اقدام به موقع ارتقا یافته در هزینه ها هم صرفه جویی شده است.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در مورد اجرای هر چه بهتر کنگره حج تمتع توافق دارند در این راستا تفاهم های خوبی هم انجام شده و بر این اساس طرف عربستانی خدمات مناسبی را برای زایران ایرانی ارایه خواهد داد.


رییس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه کار نقل و انتقال حجاج در سال جاری توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می شود، ابراز امیدواری کرد: در یک تعامل و هم افزایی مطلوب، خدمات در خور شانی به زائران بیت الله الحرام ارائه شود.


هنوز عربستان پاسخی به درخواست افزایش سهمیه حجاج ایران نداده است


وی با بیان اینکه درخواست افزایش 10هزار نفر سهمیه مازاد به طرف سعودی داده شده است،گفت: البته هنوز عربستان به این درخواست پاسخی نداده که درصورت ارائه این سهمیه مازاد و وصول پاسخ مثبت آنان، عملیات ثبت نام برای مدینه بعد شروع می شود.


وی همچنین با اشاره به رقم تعیین شده برای ارزهمراه زائران هم گفت: برای خرید سوغات هم مذاکراتی انجام و امکاناتی فراهم شده تا حجاج قبل از سفر از طریق فروشگاه های اینترنتی داخلی امکان خرید سوغات مورد نیاز خود را داشته باشند.


وی تاکید کرد: در زمینه مقدار این ارز با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم ضمن آنکه برای انجام خدمات شایسته به زائرین مان با مساعدت و دستور رئیس جمهوری و همراهی دولت امسال ارز هفت هزار تومانی تخصیص یافت که میانگین هزینه تمام شده برای حجاج در گروه‌های قیمتی مختلف به ازای هر نفر ۲۵ میلیون تومان است.


همچنین، روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این همایش ضمن ارائه گزارشی از خدمات صورت گرفته در استان برای انجام این عملیات ، ابراز امیدواری کرد: این همایش در هماهنگی و تعامل بیشتر بخش های مختلف خدمتگزار موثر باشد.


در این همایش یک روزه مدیران کل حج و زیارت منطقه یک کشور و بیش از 130 نفر از مدیران کاروان های حج استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و زنجان حضور داشتند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش