به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران در مسابقات جام جهانی هلند حضور پیدا و با 1 برد و 3 باخت از صعود به مرحله نمیه نهایی بازماند. شادی عبدالوند، طی اولین حضور خود در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال برنز مهارت‌های انفرادی شد.

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون، در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: تیم ملی بسکتبال 40 سال از حضور در میادین بین‌المللی محروم بود و 2 سال اخیر به این تورنمنت‌ها ورود پیدا کرده است. مسلما تیم‌های جهانی با حضور مستمر در سطح جهانی تجربیات زیادی کسب کردند.

وی افزود: ما هم توانستیم سال گذشته در این مسابقات حضور داشته باشیم و این برای ما خیلی باارزش است. بچه‌ها توانستند بازی نسبتا خوبی در این دوره ارائه دهند و موفق عمل کنند. شادی عبدالوند هم مقام سوم مهارت‌های فردی را در جهان کسب کرد. باید تمرینات زیادی داشته باشیم تا تجربه ما هم به اندازه آن‌ها شود اما مسابقات را نباید فراموش کنیم که رسیدن به سطح جهانی خیلی زمان می‌برد. همین که بچه‌ها بازی قابل قبولی را ارائه دادند که برای ما کافی است.

شجاعی عنوان کرد: مثل تمام فدراسیون‌ها سند راهبردی و اهداف مشخصی داریم. یک سری اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت وجود دارد و باید پله پله آن‌ها را پشت سر بگذاریم. ما خیلی زود به اهداف کوتاه مدت خود رسیدیم، دو قهرمانی و نایب قهرمانی غرب آسیا، حضور در جام باشگاه‌ها، جام جهانی، کاپ آسیا در رده‌های مختلفی سنی و ارتقای رنکینگ جهان، همه موفقیت‌هایی بودند که در کوتاه مدت به دست آوردیم. مشکلات مالی بسیاری داریم اما دنبال گرفتن حامی مالی هستیم تا برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: نمی‌توان گفت برد یا باخت بچه‌ها اتفاقی بوده است. لحظات در بسکتبال تعیین‌کننده هستند و شانس کوچکی آوردیم و توانستیم تیم مغولستان را ببریم. نمی‌شود توانمندی بچه‌ها را زیر سوال برد، به هر حال زحمت کشیده شدند و در آینده بهتر از این هم خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر50 نفر در بخش 5 نفره در اردو هستند و زیر نظر مربیان تیم ملی محک زده می‌شوند. کار کردن با 50 نفر بسیار سخت و سنگین است اما این اتفاق افتاد. از سراسر ایران هرکسی را که فکر می‌کردیم برای تیم ملی مسمرثمر خواهد بود، مورد ارزیابی قرار دادیم.

شجاعی ادامه داد: از این 50 نفر 23 نفر انتخاب شدند و تمرینات خود را از هفته جاری شروع می‌کنند. مربی تیم ملی از 7 فروردین طبق برنامه بدنسازی و مهارت‌های فردی با بازیکنان کار کرده است. همه بچه‌ها الان آماده هستند و با آمادگی کامل وارد لیگ می‌شوند. تیم 3 به 3 هم از دل همین 23 انتخاب خواهند شد و تمرینات خاص خود را دنبال می‌کنند.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان ساخت: عبدالوند بسیار توانمند است و در لیگ هم بازی‌های بسیار خوبی ارائه داد. مدال برنزش را به او و جامعه بسکتبال تبریک می‌گویم. امیدوارم این موفقیت تداوم داشته باشد و انگیزه‌ها را بالا ببرد تا بچه‌ها بتوانند در این راستا فعالیت خوب و پویایی داشته باشند. عبدالوند علاوه بر تمرینات تیم ملی، تمرینات باشگاهی و انفرادی خود را هم انجام می‌دهد و در واقع مزد زحمات خود را گرفته است.

شجاعی در پایان گفت: مسابقات بسکتبال یا هر رشته ورزشی محل آزمایش و خطا است. باید همه بازیکنانی که خوب هستند مورد آزمایش قرار بگیرند. زمانی یک بازیکن خوب است و زمانی دیگر ممکن است خوب نباشد. شادی عبدالوند در این دوره به اردو تیم ملی ورود کرد و خوشبختانه نتیجه رضایت بخش هم بود. ما باید بچه‌ها را محک بزنیم و بازی‌های آن را رصد و آنالیز کنیم تا از دل بازی‌ها نفرات شایسته‌تر گزینش شوند.