سرنگونی پهپاد، قدرت ایران را نشان داد/ کاخ سفید عامل تنش‌های اخیر است/ اسرائیل تمام تلاش خود را برای آغاز درگیری انجام می‌دهد


سرنگونی پهپاد، قدرت ایران را نشان داد/ کاخ سفید عامل تنش‌های اخیر است/ اسرائیل تمام تلاش خود را برای آغاز درگیری انجام می‌دهد

مدیر مرکز شورای امنیت بین الملل آتلانتیک با اشاره به اینکه سرنگونی پهپاد آمریکایی به جهان ثابت کرد که ایران قدرتمند است و از درگیری نظامی ترسی ندارد، گفت: عامل تنش‌های اخیر را ترامپ و دولت آمریکا می‌دانم آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها و بعد از آن حضور نظامی در خلیج فارس آتش جنگ را برافروخته است و هر اقدامی از سوی ایران در واقع واکنشی...

مدیر مرکز شورای امنیت بین الملل آتلانتیک با اشاره به اینکه سرنگونی پهپاد آمریکایی به جهان ثابت کرد که ایران قدرتمند است و از درگیری نظامی ترسی ندارد، گفت: عامل تنش‌های اخیر را ترامپ و دولت آمریکا می‌دانم آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها و بعد از آن حضور نظامی در خلیج فارس آتش جنگ را برافروخته است و هر اقدامی از سوی ایران در واقع واکنشی به این اقدامات بوده است.

الکس وارد مدیر مرکز شورای امنیت بین‌الملل آتلانتیک و همچنین روزنامه‌نگار و ستون‌نویس حوزه سیاست خارجه و روابط بین‌الملل است. وی تاکنون در حوزه‌های امنیت بین‌الملل و دفاع و روابط بین‌الملل به صورت تخصصی کار کرده‌ است.

الکس وارد اکنون به عنوان روزنامه‌نگار وُکس فعالیت می‌کند.

ترامپ به دنبال آغاز جنگ با ایران نیست

جنگ به نفع هیچ کدام از طرفین نیست

الکس وارد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به تنش میان ایران و آمریکا یادآور شد: سال‌هاست که تنش میان ایران و آمریکا نگرانی آغاز جنگ میان دو کشور را ایجاد کرده است. اما اکنون با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران و بعد از آن حمله ایران به پهپاد آمریکایی، نگرانی از احتمال این اتفاق تشدید شده است. اختلاف میان ایران و آمریکا جدید نیست اما اکنون این تنش‌ها در اوج خود قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: موضوعی که وجود دارد این است که آمریکا به دنبال آغاز جنگ با ایران نیست. ایران هم تمایلی به جنگ و درگیری نظامی با آمریکا ندارد چراکه جنگ به نفع هیچ کدام از طرفین نیست.

عامل اصلی تنش‌های اخیر ترامپ است

این فعال رسانه‌ای افزود: من عامل تنش‌های اخیر را ترامپ و دولت آمریکا می‌دانم آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها و بعد از آن حضور نظامی در خلیج فارس آتش جنگ را برافروخته است و هر اقدامی از سوی ایران در واقع واکنشی به این اقدامات بوده است.

اقدامات ایران در واکنش به تصمیم‌های ترامپ است

آمادگی ایران برای مقابله با تهدیدهای ترامپ طبیعی است

وارد افزود: چیزی که مشخص است این اقدام‌های آمریکا، ایران را به واکنش واداشته است و این ترس را ایجاد کرده‌ است که مبادا ترامپ تصمیم به آغاز جنگ با آنها را بگیرد بنابراین آنها در آمادگی هستند، اما تاکنون ایرانی‌ها تهدیدی علیه نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس نبودند این نشان می‌دهد که ایران نیز به عواقب جنگ آگاه است.

ترامپ و مشاورانش اختلاف‌نظر جدی برای آغاز جنگ با ایران دارند

حرف‌های بولتون، سلیقه ترامپ نیست

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد ترامپ و اطرافیان او دارای اختلاف‌نظر جدی برای آغاز جنگ با ایران هستند جان بولتون بر اساس رویکرد جنگ‌طلبانه‌ای مدام از آغاز جنگ با ایران صحبت می‌کند چیزی که مشخص است این است که این حرف‌ها سلیقه ترامپ نیست. ترامپ در مورد آغاز جنگ با ایران اختلاف‌نظر جدی با اطرافیان خود دارد.

فقط اسرائیل از جنگ آمریکا با ایران استقبال می‌کند

مدیر مرکز شورای امنیت بین‌الملل آتلانتیک گفت: هیچ کشوری نیست که از جنگ با ایران استقبال کند، تنها اسرائیل است از این اتفاق استقبال می‌کند و به دنبال آغاز جنگ با ایران است و تمام تلاش خود را می‌کند تا آمریکا را وارد جنگ با ایران کند. حتی عربستان سعودی هم بر خلاف انتظار اعلام کرد که به دنبال آغاز جنگ و درگیری با ایران نیست اما اسرائیل و نتانیاهو مدام از ضرورت درگیری با ایران صحبت می‌کنند.

اهمیت تنگه هرمز عامل بازدارنده درگیری میان ایران و آمریکا است

وارد گفت: از سوی دیگر آمریکا به اهمیت تنگه هرمز آگاه است و می‌داند امنیت این تنگه ضرورت دارد بنابراین نمی‌خواهد با اتخاذ تصمیمی اشتباه امنیت این راه که روزانه تجارت و حمل و نقل زیادی از طریق آن صورت می‌گیرد، دچار مشکل شود بنابراین یکی از عواملی که مانع از درگیری نظامی ایران و‌ آمریکا می‌شود اهمیت تنگه هرمز است.

سرنگونی پهپاد، قدرت ایران را نشان داد

وی در ادامه در مورد سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: معتقدم که این اتفاق به جهان ثابت کرد که ایران قدرتمند است و از درگیری نظامی ترسی ندارد.

کنگره مخالف حمله به ایران است

مدیر مرکز شورای امنیت بین‌الملل آتلانتیک خاطرنشان کرد: در داخل آمریکا اعضای کنگره مخالف و منتقد تصمیم‌های ترامپ هستند و معتقدند که ترامپ باید به برجام بازگردد و مخالف آغاز جنگ و درگیری با ایران هستند و اخیرا از ترامپ خواسته‌اند تا هرگونه تصمیم برای حمله به هر کشوری با اجازه کنگره باشد.

در صورت هر اشتباهی، وضعیت کنونی از کنترل خارج خواهد شد

وارد در پایان گفت: شرایط کنونی یک وضعیت ظریف و خطرناک است که می‌تواند در صورت هر اشتباهی از کنترل خارج شود، اگر این شرایط به دقت توسط هر دو کشور مدیریت نشود، می‌تواند باعث جنگ شود جنگ میان ایران و آمریکا یک جنگ خطرناک خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم