رشد 36 درصدی گردشگری حلال در جهان تا سال 2026 میلادی


رشد 36 درصدی گردشگری حلال در جهان تا سال 2026 میلادی

بر اساس شاخص جهانی گردشگری اسلامی در سال 2019 میلادی،گردشگری حلال یکی از پر سرعت ترین رشدها در بخش های گردشگری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « bangkokpost»، بر اساس شاخص جهانی گردشگری اسلامی در سال 2019 میلادی،گردشگری حلال یکی از پر سرعت ترین رشدها در بخش های گردشگری را به خود اختصاص داده است.

گزارش منتشر شده از سوی « Mastercard » و « CrescentRating » همچنین نشان می دهد که تایلند به زودی یکی از پر ازدحام ترین بازارهای گردشگری حلال را به خود اختصاص خواهد داد.

بازار گردشگری حلال با حدود 160 میلیون توریست تا سال 2020 میلادی به 220 میلیارد دلار خواهد رسیدو تا سال 2026 میلادی با 230 میلیون گردشگر و رشد 36 درصدی به 300 میلیارد دلار می رسد.

شاخص جهانی گردشگری اسلامی نشان می دهد که تایلند اکنون در میان 10 مقصد ترجیح داده شده برای گردشگران مسلمان در میان کشورهای خارج از سازمان همکاری اسلامی در رتبه دوم قرار دارد.

در این رتبه بندی،تایلند رتبه 57 را پس از سنگاپور با رتبه 65 به خود اختصاص داده است.

تایلند همچنین از 130 مقصد گردشگری برای مسلمانان در سراسر جهان،رتبه 18 را از آن خود کرده است.

در این گزارش شرایط بازار گردشگری برای آماده کردن و برآورده کردن نیازهای گردشگران مسلمان مانند نمازخانه،غذاهای حلال،هتل های حلال و غیره مورد اشاره قرار گرفته است.

10 مقصد دیگر خارج از کشورهای سازمان همکاری اسلامی برای گردشگران مسلمان شامل ژاپن،تایوان،آفریقای جنوبی و کره جنوبی هستند که قرار است تسهیلات بیشتری را برای گردشگران مسلمان فراهم کنند.

حدود سه میلیون و 700 هزار مسلمان در سال گذشته میلادی از تایلند بازدید کردند که 10 در صد کل گردشگرانی که از سراسر جهان به تایلند آمده بودند را تشکیل می دهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...