تبیین تاثیر جهانی هنر اسلامی در نمایشگاه «اوکلاهما»


تبیین تاثیر جهانی هنر اسلامی در نمایشگاه «اوکلاهما»

نمایشگاه هنر اسلامی تحت عنوان «دنیاهای شگفت انگیز:هنر و اسلام در مسیر زمان و مکان» در «فیلبروک» واقع در اوکلاهمای آمریکا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «tulsaworld »،نمایشگاه هنر اسلامی تحت عنوان «دنیاهای شگفت انگیز:هنر و اسلام در مسیر زمان و مکان» در «فیلبروک» واقع در اوکلاهمای آمریکا برگزار می شود.

نمایشگاه هنر اسلامی از روز 23 ژوئن در موزه هنر «فیلبروک» کار خود را آغاز می کند.

این نمایشگاه که از سوی موزه «نیوآرک» ترتیب داده شده و آثاری از این مجموعه را به نمایش می گذارد ،معرفی کندده بیش از یک هزار و 200 سال خلاقیت هنری است ،گستردگی جغرافیایی جهان اسلام را نشان داده و دین،فرهنگ،سنت های هنری و زندگی روزانه مسلمانان در طول زمان و مکان را منعکس می کند.

پنج موضوع مهم از جمله مهماری،مهمان نوازی،نوع پوشش،هنر نویسندگی و تبادل های فرهنگی در این نمایشگاه مطرح می شود و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا اشیاء مهم ساخته شده از موادی شامل پارچه های نقش دار،جواهر و وسائل فلزی و کاشی های تزئین شده را از نزدیک ببینند.

این نمایشگاه شامل آثاری از آسیای جنوب شرقی و آفریقای شرقی و غربی با شاهکارهایی از خاورمیانه،آفریقای شمالی و هند است که تنوع عمیق و تاثیر جهانی هنر اسلامی را مشخص می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی