قربانی کردن کودکان؛ خروجی شیطان‌پرستی در اروپا/تاثیری که فراماسونری از کابالا پذیرفت


قربانی کردن کودکان؛ خروجی شیطان‌پرستی در اروپا/تاثیری که فراماسونری از کابالا پذیرفت

حجت‌الاسلام عرب با بیان اینکه انجمن‌های فراماسونری با تاثیر از کابالا و درون مایه‌های آن در قرن شانزدهم به جوی غالب تبدیل شدند، گفت: آئین‌های شیطان‌پرستی در در برهه‌ای از تاریخ اروپا تا مرز قربانی کودکان هم پیش رفتند.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: در بررسی «ناگفته های ادیان در مورد شیطان پرستی» سلسله مباحث حجت الاسلام «حسین عرب»، پژوهشگر فِرَق و ادیان را که به همت شبکه جهانی ولایت تهیه شده است، مرور می کنیم:

حجت الاسلام «حسین عرب» با بیان اینکه یکی از مشخصاتی که قرآن مداوما در مورد یهود از آن صحبت می کند، دنیاطلبی و ترس از مرگ است، گفت: اما به فرموده قرآن بالاخره مرگ همه را در بر می گیرد. آنها اگر سراغ جادوگری و سحر رفتند از این جهت بود که دنیا را بیشتر در دست بگیرند.

این پژوهشگر عرفان های نوظهور ادامه داد: این سیر در اروپا نیز ادامه یافت به طوری که در کتاب «انتظار مسیحا در آیین یهود» آمده است: «قرن شانزدهم قرن فراگیری زبان عبری بود»، یعنی گویی مُد شده بود و این زبان را کلید فهم کابالا و دستیابی به مخزن علوم می دانستند و حتی در بین خود مسیحیان این امر رواج داشته و از بازارگرمی برخوردار بود. اصلا در قرن شانزدهم رواج شیطان گرایی و کابالا و ارتباطات با فراماسونری را شاهدیم و نخبگان دربار کشورهای اروپایی به این مسایل دامن می زنند و آن را عمومی می کنند.

وی تصریح کرد: کابالا و فراماسونری دو کلیدواژه هستند که اگر خوب آنها را رهگیری و ریشه یابی کنیم به جریان های شیطان گرایی می رسند، انجمن های فراماسونری با تاثیر از کابالا و درون مایه های آن در قرن شانزدهم به جو غالبی تبدیل شدند و عاملی که به این آتش در اروپای به ویژه مرکزی دامن می زد، نخبگان عضو در انجمن های فراماسونری بود که سوابق یهودی گری هم داشتند.

حجت الاسلام عرب افزود: از شخصیت های مهم و تاثیرگذار در این عرصه، «کاترین دومدیچی» بود، پدرش لورنزو دوم جادوگر بزرگ فرانسه بود. او همسر فردی شد که بعدها پادشاه فرانسه می شود، او را بانوی بانفودی می دانند که پشت صحنه بسیاری از وقایع بود از جمله درگیری های فرقه ای یهودیت و مسیحیت که کشتارهای فراوانی در آن انجام گرفت. کاترین دومدیچی آیین «بلک مس»، را در میان درباریان فرانسه پایه گذاری می کند، آنها با عنوان «عشا ربانی سیاه»، خلاف آیین مسیحیت عمل می کردند و می توان گفت این آیین بازتولید آیین های باروری در دوران باستان بود.

وی در ادامه ابراز کرد: آیین «بلک مس» به علت محوریت فرهنگی که فرانسه در آن زمان در اروپا داشته است، رواج یافت و با همین اسم یا با اسامی مشابه آیین شیطان پرستانه در دربار آلمان و اتریش هم مشاهده می شود. بعدها در قرن هفدهم «کاترین دشی»، فرد دیگری بود که به عنوان جادوگر در فرانسه فعالیت می کرد. او مسیر کاترین دومیدچی را ادامه می دهد و آیین «اتاق درخشان» را به «بلک مست» اضافه می کند که به معنای قربانی کردن کودکان بود و بعد از مدتی که افشاگری در مورد آن انجام می شود دستگیری هایی صورت می گیرد، بعد از مدتی در تفتیش ها و بازرسی ها می دیدند که اتفاقا پای افراد مهم و نخبگان در جریانات وجود دارد و روند بازرسی را متوقف کردند. در برهه ای در تاریخ اروپا تا مرز قربانی کودکان هم پیش رفتند.

مدیر عامل موسسه بهداشت معنوی تاکید کرد: در قرن هفدهم جریانی به نام «روزنکروتس» در آلمان شکل گرفت. این فرقه را «رُزصلیبی ها» می گفتند. این فرقه در اوایل قرن هفدهم فعال بودند و رساله ای به نام «اصلاح عمومی سراسر جهان» منتشر می کنند و نامه هایی را برای افرادِ نخبه کشورهای اروپایی ارسال کردند و اصلا اولین رساله و نامه شان زندگی فردی به نام «کریستین روزنکروتس» بود که اسرار جادوگری و قدرت را در سفر به شرق یاد می گیرد.

وی ادامه داد: البته مورخان روی وجود این شخصیت در قرن شانزدهم اختلاف کرده و می گویند این سبک و سیاقی بوده که خواسته اند از طریق او حرف شان را مطرح کنند. مطالب ارایه شده در این رساله بسیار شبیه به شیطان گرایی و یهودی گرایی بوده است. در پایان این رساله می گوید ما هر سال کتابی را برای طبقه آگاه اروپا منتشر می کنیم.

حجت الاسلام عرب ادامه داد: در سال بعد رساله «فاما» منتشر شد که طی آن به کلیسای روم و اسلام حمله کرده و هر دو را کفرآمیز دانسته اند و در نهایت گفته شده بود که باید پاپ را با چنگ و ناخن تکه تکه کرد. آنها در تقابل با دین گرایی بود که آیین های شیطان پرستی را دامن می زدند. این سیری بود که در قرون شانزدهم تا نوزدهم میلادی می بینیم.

وی در ادامه گفت: از دیگر سرفصل های برجسته در اوایل قرن هجدهم انجمنی به نام «آتش جهنم» است که در انگلستان شکل می گیرد، این انجمن از سوی «فیلیپ دوک وارتن»، استاد اعظم لژ بزرگ انگلستان شکل گرفت که قلب فراماسونری جهانی است، در سال 1722 این شخص این انجمن را تاسیس می کند و شاخه های مختلفی در کشورهای مختلفی پیدا می کند. در خود انگلستان «سر فرانسیس داشوود» که رئیس خزانه داری بریتانیا و عضو پارلمان انگلستان بود، در این انجمن عضویت داشت.

این پژوهشگر عرفان های نوظهور اضافه کرد: آیین های شیطانی آنها بسیار زبانزد بود، مراسم باروری باستان و اهانت به مقدسات و پرستش شیاطین را داشتند. شعار اصلی آنها «هر چه می خواهی انجام بده» بود، اباحی گری را در مقابل تقیدات دینی تبلیغ می کردند. دقیقا می بینیم که در اوایل قرن بیستم فرقه ای که از سوی «آلیستر کرولی» شکل می گیرد و او شعار خود را از انجمن آتش جهنم می گیرد، کرولی، پدر شیطان گرایی عصر جدید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در متون ادبی قرن نوزدهم نیز شیطان جایگاه بالایی داشت. این ادبیات بعدها در دنیای هنر و سینما وارد می شود. حتی همین ادبیات شیطان منفور که در متون دینی مسیحیت وجود دارد و عموم مردم غرب از آن نفرت داشتند، امروز نماد قدرت و آزادی قلمداد می شود.

علاقه مندان می توانند این مباحث را از اینجا دنبال کنند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید