خواب‌های خوب بشارت و خواب‌های بد انذار است/تعبیر خواب کار هر کسی نیست


خواب‌های خوب بشارت و خواب‌های بد انذار است/تعبیر خواب کار هر کسی نیست

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه توصیه شده هنگام خواب طهارت داشته باشید، گفت: برخی مومنان به مقاماتی می‌رسند که حتی در خواب هم سیر معنوی دارند، هر کس نمی‌تواند هر خوابی را تعبیر کند، خواب‌های خوب بشارت و خواب‌های بد انذار است که باید برای‌شان صدقه داد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه مروی اظهار کرد: یکی از امور ضروری زندگی سخن گفتن و خوابیدن است که هر کدام از آن را در زمان مناسب باید کم کرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: خواب یکی از ضروریات زندگی مادی است که به واسطه آن هنگام شب مقداری از فعالیت متمرکز انسان کاسته می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان حیوان نیست و روح الهی دارد، تصریح کرد:‌ روح الهی انسان با ابزار مادی ارتباط تنگاتنگ دارد، خداوند به واسطه اولیاء الهی از ما خواسته که با توجه به جایگاه انسانی و الهی خود فعالیت‌های خود را شکل بدهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن خداوند شب را سبب آرامش انسان قرار داده است، بیان کرد: مومن باید از نظر زمان و مقدار برای خواب، بیداری و سایر فعالیت‌های خود در طول روز برنامه‌ریزی و اندازه داشته باشد.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه در اسلام برای همه چیز از جمله خواب آداب وجود دارد، تاکید کرد: به عنوان مثال توصیه شده است که هنگام خواب طهارت و نظافت داشته باشید.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) درباره انواع خواب‌ها، گفت: خواب انبیاء طاق‌باز، خواب مومنان به سمت راست بدن آنها، خواب پادشاهان و فرزندان آنها به سمت چپ بدن و خواب ابلیس و اصحاب آن به صورت دمر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای خواب دعاهایی از سوی ائمه معصومین(ع) وارد شده که توجه به آنها معرفت خوبی را نصیب ما می‌کند، اظهار کرد: انسان وقتی از خواب بیدار می‌شود زندگی مجدد برای رسیدن به اهداف عالی را آغاز کرده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی اضافه کرد: خواب یک عمل و امر الهی است که از جانب خدا در ما قرار داده شده است، برخی مومنان به مقاماتی می‌رسند که حتی در خواب هم سیر معنوی دارند، در علوم امروزی از جمله چیزهایی که هنوز کشف نشده خواب است، اگر در این مسائل تامل کنیم خداشناسی ما بیشتر می‌شود.

آیت‌الله تحریری با استناد به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: در تنظیم خواب خود مقداری از شب را به خدا توجه کنید شب‌ها دیر نخوابید که از آن طرف برای عبادت زود برخیزید.

وی در پایان خاطرنشانکرد: انسان اگر خواب خوب دید نباید منشا اثر آن را در خود ببیند، بلکه لطف الهی است، هر کس نمی‌تواند هر خوابی را تعبیر کند، خواب‌های خوب بشارت و خواب‌های بد انذار است که باید برای آن صدقه داد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته