نزاع دسته جمعی در گچساران 71 درصد کاهش یافت


نزاع دسته جمعی در گچساران 71 درصد کاهش یافت

گچساران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب گچساران از کاهش 71 درصدی نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبر داد و گفت: 11 فقره نزاع دسته جمعی سال گذشته در این شهرستان رخ داد در حالی که این آمار در سال 96 بیش از 38 مورد بوده است.

به گزارش ایرنا، امیرحمزه بازیار روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران گچساران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: برخورد اثرگذار و ورود سریع نیروی انتظامی نقش مهمی در کاهش نزاع های دسته جمعی در این شهرستان داشته است.

وی گفت: ۹۱۰ پرونده در زمینه جرایم رانندگی سال گذشته وارد حوزه قضایی این شهرستان شد که نسبت به سال ۹۶، هفت درصد کاهش داشته است.

بازیار به کاهش ۱۹ درصدی سرقت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۸۳۳ پرونده سرقت سال ۹۷ به حوزه قضایی این شهرستان وارد شد در حالی که این آمار در سال ۹۶، یکهزارو ۲۸ مورد بوده است.

وی فقر فرهنگی، مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد را مهم ترین دلایل ارتکاب سرقت از سوی بزهکاران اعلام کرد.

بازیار تصریح کرد: ۳۶۶ پرونده طلاق در سال گذشته به محاکم قضایی گچساران وارد شده که نسبت به سال ۹۶، هشت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این در حالی است که در سال ۹۶ بیش از ۳۳۸ پرونده طلاق در حوزه قضایی این شهرستان بررسی شد.

بازیار به پرونده‌های وارده به دادگاه انقلاب گچساران اشاره کرد و گفت: دادگاه انقلاب یک دادگاه انقلابی است که جرائم خاص و مجازات‌های تعیین شده ویژه ای در آن رسیدگی می‌شود.

وی تعداد پرونده های وارده به دادگاه انقلاب این شهرستان در سال گذشته را ۶۴۰ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۹۹ فقره مختومه شد که ۵۹ فقره آن مربوط به سال های گذشته بوده است

بازیار ابراز داشت: این در حالی است که در سال ۹۶، بیش از ۶۲۳ فقره پرونده در دادگاه انقلاب این شهرستان وارد شده که از این میزان ۵۲۰ مورد مختومه شد.

وی تصریح کرد: تمامی پرونده‌های قاچاق مواد مخدر و پرونده‌های امنیتی حوزه‌های قضایی شهرستان‌های باشت، گچساران، دهدشت، دیشموک، قلعه رئیسی، چرام، لنده و بهمئی در دادگاه انقلاب گچساران رسیدگی می‌شود.

بازیار گفت: پرونده اختلاس در شهرداری دوگنبدان در محاکم دادگستری این شهرستان رسیدگی و رای آن صادر شد.

وی تصریح کرد: این پرونده ۲ هزارو ۱۰۰ صفحه ای دارای ۲۰ متهم اصلی است.

هفته قوه قضائیه از یکم تیرماه تا هفتم تیر ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی است.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۲۰۸۲/‏۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی