فارین پالیسی: حمله به نفتکش‌ها پیام روشنی به آمریکا دارد


فارین پالیسی: حمله به نفتکش‌ها پیام روشنی به آمریکا دارد

یک مجله آمریکایی نوشت دولت ترامپ باید پیام حمله به نفتکش‌ها در منطقه را که دقیق و سنجیده است، دریافت کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

فارین پالیسی می‌نویسد: اولین اقدام ایران به دنبال انتصاب دریادار «علی فدوی» به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.


وی که با رویارویی دریایی آمریکا با ایران در منطقه خلیج فارس بیگانه نیست، نشان فتح را به دنبال بازداشت ملوانان آمریکایی بعد از ورود به آب‌های ایران در ژانویه سال ۲۰۱۶ دریافت کرد. وی که همچنین سابقه فرماندهی نیروی دریایی سپاه را بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ دارد اکنون در مرکز تصمیم‌گیری‌های سپاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

تماس تلفنی ریاض با دفتر مریم رجوی درباره حمله به نفتکش‌ها


(سردار) فدوی در دوران فرماندهی نیروی دریایی سپاه درباره شالوده دکترین راهبردی این نیروها توضیح داد و در یک مصاحبه از کانال یک تلویزیون ایران در سال ۲۰۱۴ گفت که ایران و به ویژه نیروی دریایی سپاه ضامن امنیت دریایی در خلیج فارس هستند.


وی تأکید کرد: جهان می‌داند که آمریکا نمی‌تواند امنیت ایجاد کند. بلکه این ایران و جمهوری اسلامی است که قادر به ایجاد امنیت در منطقه خلیج فارس، به نفع خود و کشورهای جهان است. کل جهان از امنیت اقتصادی بهره‌مند خواهد شد. نویسنده فارین پالیسی افزود: حملات گزارش شده در ماه مه و ژوئن علیه نفتکش‌ها برای انتقال پیامی به دقت سنجیده شده بود.


تهران هر گونه دخالت در این حملات را رد کرده است اما این حملات همچنین می‌توانند بخشی از واکنش دقیق به دقت طراحی شده در مقابل تصمیم دولت «دونالد ترامپ» برای تشدید تحریم‌های نفتی ایران باشد. این پیام ساده است: عربستان، امارات و دیگر کشورهای خلیج فارس نمی‌توانند جای نفت ایران را در بازار پر کنند یا خلیج فارس و تنگه هرمز را که ایران بر آنها سلطه دارد، دور بزنند.


هر چند حملات به تانکرها، هشداری ضمنی درباره توانایی سپاه است اما همه آنها واکنش‌هایی بوده‌اند که به دقت و به عنوان «اقدام در مقابل اقدام» طراحی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟