به گزارش افکارنیوز،

«زاخی هانِگبی»، وزیر همکاری‌ منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در سخنانی پیشنهاد «جرد کوشنر» مشاور دونالد ترامپ برای ایجاد گذرگاهی میان غزه و کرانه باختری را رد کرد و آن را یک «اشتباه» دانست.

اخبار بین الملل_ به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، این وزیر عضو حزب «لیکود» در گفت‌و‌گو با رادیو اسرائیل، مدعی شد تا زمانی که جنبش حماس بر منطقه غزه تسلط دارد عمل به این پیشنهاد یک اشتباه است.

هانِگبی در ادامه گفت که تا زمانی که غزه در تسلط یک گروه هم‌پیمان ایران قرار دارد، امکان ایجاد گذرگاه میان این منطقه با کرانه باختری وجود ندارد و تل آویو با بدبینی به برخی مفاد طرح صلح (سازش) آمریکا می‌نگرد.

همزمان شبکه یازده رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که تل آویو برخی پیشنهادات اقتصادی آمریکا در قالب طرح «معامله قرن» را نمی‌پذیرد و در حالی که برخی بندهای این طرح نیاز به موافقت اسرائیل دارد، اما ژنرال «کامل ابورکن» هماهنگ کننده تل آویو در اراضی فلسطینی به نشست اقتصادی منامه دعوت نشده است.

روز شنبه (دیروز) کاخ سفید چارچوب بخش اقتصادی طرح «معامله قرن»، شامل پروژه‌های پیشنهادی، نظیر گذرگاه ارتباطی غزه به کرانه باختری را در ۴۰ صفحه ارائه کرد. «جرد کوشنر» نیز مدعی شد که گذرگاهی با هزینه ۵ میلیارد دلاری، کرانه باختری را به نوار غزه متصل خواهد کرد. واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که رونمایی از بخش سیاسی طرح معامله قرن به پس از برگزاری انتخابات اسرائیل در سپتامبر سال جاری موکول شده است.

نشست اقتصادی منامه با هدف ادعایی «توسعه اقتصادی فلسطین» قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار شود که از سوی ناظران بعنوان اولین گام برای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» شناخته می‌شود. در هفته‌ها و ماههای گذشته بسیاری از محافل دنیای عرب حضور در این نشست را محکوم کرده‌اند از جمله شخص «محمود عباس» که حاضران در نشست منامه را «خائن» توصیف کرده است.