شکست سنگین تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه/ ترمز بلندقامتان ایران کشیده شد +فیلم و جدول


شکست سنگین تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه/ ترمز بلندقامتان ایران کشیده شد +فیلم و جدول

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال برابر فرانسه شکست خورد تا دومین باخت کشورمان در این رقابت‌ها رقم بخورد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران امروز (یکشنبه) در حالی در آخرین بازی هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها برابر تیم فرانسه در سالن ۶ هزار نفری «حسین رضازاده» اردبیل صف آرایی کرد که در این بازی با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و دومین باختش در این رقابت‌ها را تجربه کرد.

فیلم / خلاصه والیبال ایران ۰-۳ فرانسه

با توجه به حساسیت این مسابقه و جذابیت‌های خاص آن تماشاگران نسبت به دو بازی گذشته زودتر از ساعت مقرر در ورزشگاه حاضر شدند تا با شور مضاعفی به تشویق نمایندگان خود بپردازند.

با صلاحدید کولاکوویچ در ترکیب اولیه تیم ملی ایران سعید معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، محمدجواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت پور و پوریا یلی قرار گرفتند.

تیم ملی ایران که پیش از این صعود خود به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت‌های جهان را قطعی کرده بود، در مقابل فرانسه‌ای قرار گرفت که به شدت به پیروزی در این دیدار و قرارگیری در جمع یکی از شش تیم صعود کننده به مرحله نهایی نیاز داشت. شاگردان تیلیه که با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه راهی اردبیل شده بودند به دنبال کسب سومین پیروزی پشت سر هم خود در اردبیل بودند.

* ست اول، ایران ۱۸ - فرانسه ۲۵

بلندقامتان ایرانی شروع این دیدار را با یک سنت شکنی آغاز کردند، در حالی که در دو بازی گذشته شاگردان کولاکوویچ امتیازات ابتدایی ست نخست را از حریفان خود عقب می‌افتادند این بار با بازگشت موسوی و بهبود عملکرد خط دفاعی ۳-۱ از حریف خود جلو افتادند. اما این روند تا پایان استراحت فنی اول ادامه نداشت تا فرانسوی‌ها ۸-۶ از میزبان این رقابت‌ها پیش بیافتند.

استراحت فنی اول توسط کولاکوویچ زمانی درخواست شد که فرانسه ۱۴-۹ پیش افتاده بود تا با ایجاد وقفه در روند خوب امتیاز آوری فرانسه و سرویس‌های خوب «کوین لی روکس» ایران مجدداً به بازی برگردد. هر چند این استراحت فنی منجر به نتیجه شد اما سرویس‌های خوب فرانسه تنها به بازیکن خاصی محدود نمی‌شد تا در اولین رد و بدل شدن امتیازات «استیفن بویر» و دیگر بازیکن باتجربه فرانسوی با استفاده از سرویس‌های خوب خط دفاعی ایران را دچار زحمت کنند. سرویس‌های خوب جواد معنوی نژاد نیز با وجود اینکه در کسب چند امتیاز آخر مفید واقع شد اما در نهایت عملکرد بهتر فرانسه منجر به پیروزی با نتیجه ۲۵-۱۹ مقابل ایران شد.

شکست سنگین تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه/ ترمز بلندقامتان ایران کشیده شد +فیلم و جدول

* ست دوم، ایران ۲۴ - فرانسه ۲۶

شروع ست دوم باز هم با آغاز خوب فرانسوی‌ها همراه شد تا این تیم ۵-۲ از ایران پیش بیافتد. هر چند سرویس‌های محمدجواد معنوی نژاد در لحظاتی از این دیدار ناجی تیم شد اما باز هم این فرانسوی‌ها بودند که در وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۸-۶ پیش افتادند. در ادامه عملکرد خوب خط دفاعی دو بازیکن جوان و جویای نام یعنی پوریا یلی و علی اصغر مجرد باعث شد تا نه تنها اختلاف امتیاز جبران شود بلکه ایران ۱۱-۱۰ از حریف قدرتمند اروپایی خود پیش بیافتد. سوت‌های ممتد و کر کننده هواداران نیز در هنگام سرویس زدن بازیکنان فرانسه ضریب اشتباه این تیم را بالاتر برد تا از امتیازاتی که در ست نخست از آن بهره می‌بردند در این بخش فاصله بگیرند.

با وجود عملکرد نه چندان خوب فرانسه در امتیازات ابتدایی اما شاگردان تیلیه در ادامه عنان بازی را در دست گرفته و امتیازات از دست رفته خود را جبران کردند تا کولاکوویچ مجبور به درخواست وقت استراحت فنی در امتیاز ۱۹-۱۶ کرده و با ایجاد تاخیر در بازی سه امتیاز اختلاف موجود جبران شود. درخواست دو ویدیوچک پیاپی از سوی سرمربی تیم ملی در امتیازات پایانی نیز باعث شد تا نفس در سینه هواداران ایرانی حبس شود و با هیجان و ناراحتی چشمان خود را به اسکوربرد ورزشگاه بدوزند.

والیبالیست‌های ایرانی که در امتیازات پایانی این ست نیاز به تشویق بیشتری داشتند با سنگ تمام هواداران همراه شدند تا بازیکنانی همچون عبادی پور و معروف به صورت انفرادی نیز مورد تشویق قرار گیرند.تساوی دو تیم در امتیاز ۲۰ هیجان بازی را افزود اما باز این فرانسوی‌ها بودند که با اشتباهات کمتر و ارائه بازی در سطح کلاس جهانی با امتیاز ۲۵ - ۲۳ خود را به عنوان پیروز این ست معرفی کنند.

شکست سنگین تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه/ ترمز بلندقامتان ایران کشیده شد +فیلم و جدول

* ست سوم، ایران ۲۱ - فرانسه ۲۵

تیم مدعی فرانسه که از سابقه کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های جهان در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نیز برخوردار است، با وفق دادن بیشتر خود به جو ورزشگاه همچنان موفق عمل کرده و در وقت استراحت فنی اول با استفاده به موقع و مناسب از پاس‌های ترکیبی و سرعتی ۸-۶ پیش افتاد. سرویس‌های جهشی موجی علی اصغر مجرد که با ضعف در دریافت فرانسوی‌ها همراه بود باعث پیش افتادن یک امتیازی ایران در امتیاز ۱۰ نیز شد اما همچنان سرویس‌های کم نقص «کیون لیروکس» و هم تیمی‌هایش شرایط را برای ایران سخت کرد تا نتیجه بازی در وقت استراحت قانونی دوم فرانسوی‌ها ۱۶ - ۱۴ پیش بیافتند.

تعویض‌های کولاکوویچ و میدان دادن بیشتر به بازیکنان جوانی همچون علی شفیعی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی و جوادکریمی در ست سوم تغییر خاصی در شرایط بازی ایجاد نکرد تا در نهایت فرانسه با نتیجه ۲۵-۲۱ این بازی را به سود خود به پایان ببرد.

پس از شکست مقابل تیم ملی برزیل این دومین شکست ملی پوشان تا پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها است. ملی پوشان با این شکست همچنان با ۱۰ پیروزی و ۳۰ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارند و در صورت پیروزی برزیل مقابل روسیه ساعت ۴:۳۰ بامداد برگزار می‌شود، تیم ملی به رده دوم خواهد رفت.

شکست سنگین تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه/ ترمز بلندقامتان ایران کشیده شد +فیلم و جدول

تیم ملی والیبال ایران در هفته پایانی دور مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌ها که به میزبانی بلغارستان برگزار خواهد شد با تیم‌های صربستان، بلغارستان و آمریکا دیدار خواهد کرد.

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی در هفته پنجم:
ایران – صربستان / جمعه ۷ تیرماه / ساعت ۱۸:۳۰
ایران – بلغارستان / شنبه ۸ تیرماه / ساعت ۲۲:۱۰
ایران – آمریکا / یکشنبه ۹ تیرماه / ساعت ۱۸:۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان