تشکیل هسته‌های تخصصی محرومیت زدایی و توانمندسازی کمیته امداد امام (ره) در تمامی استان‌های کشور


مدیرکل مطالعات و پژوهش های کمیته امداد امام خمینی (ره) از تشکیل هسته های تخصصی محرومیت زدایی و توانمندسازی در همه ی استان های کشور با هدف بهره گیری از ظرفیت گروه های نخبگانی حوزه و دانشگاه خبرداد. سید مرتضی حسینی...

مدیرکل مطالعات و پژوهش های کمیته امداد امام خمینی (ره) از تشکیل هسته های تخصصی محرومیت زدایی و توانمندسازی در همه ی استان های کشور با هدف بهره گیری از ظرفیت گروه های نخبگانی حوزه و دانشگاه خبرداد.

سید مرتضی حسینی گفت: بهره گیری موثر از ظرفیت های مراکز دانشگاهی ، پژوهشی، دانش بنیان و حوزه های علمیه به منظور کاهش فقر ومحرومیت زدایی و ترویج خیر و احسان در جامعه از مهم ترین اهداف راه اندازی هسته های تخصصی در سراسر کشور است .

تشکیل هسته‌های تخصصی محرومیت زدایی و توانمندسازی کمیته امداد امام (ره) در تمامی استان‌های کشوروی گفت : در دنیای امروز، کشوری عزت مند و مقتدراست که بتواند با بهره گیری از دانش و توانایی خود مسائل و چالش های پیش روی خود را شناسایی نموده و با تکیه بر علم و دانش برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام نماید، لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت استفاده موثر از گروه های نخبگانی در سراسر کشور اعم از اساتید دانشگاه، دانشجویان ، طلاب و پژوهشگران و جوانان فعال در مجموعه های دانش بنیان و نوآور هسته های تخصصی محرومیت زدایی و توانمندسازی در سراسر کشور شکل گرفته است .

مدیرکل مطالعات و پژوهش های کمیته امداد امام (ره) افزود: شکل گیری میزهای مشورتی ، برگزاری برنامه های متعدد در دانشگاه ها و حوزه های علمیه با موضوعات فقرزدایی ، توانمندسازی ، خیر و احسان ، استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری این بخش ها ، پایش وضعیت فقر در مناطق مختلف و ارائه راهکارهای موثر ، شناسایی علل و عوامل مولد فقر ، مزیت سنجی مناطق ، استعداد سنجی گروه های هدف ، برنامه ریزی برای توانمندسازی افراد و اجرای اقدامات پژوهشی کار بردی را ، بخش دیگری از اهداف شکل گیری این هسته ها برشمرد .

حسینی خاطر نشان کرد : به جهت علاقه همه گروه های نخبگانی جامعه به موضوعات خیر و نیکوکاری و شناخت دقیق آنان از وضعیت فقر در جامعه و همچنین توانایی های موجود برای رفع آنها شاهد استقبال خوب و موثر دانشگاه ها ، حوزه های علمیه ، پارک های علم و فناوری و گروه های خلاق و نوآور است . وی به این نکته اشاره نمود : با همکاری و مشورت این مجموعه ها و ایده اساتید دانشگاه و دانشجویان ، ساماندهی اساتید ، دانشجویان و طلاب کشور برای فعالیت های مختلف در زمینه های محرومیت زدایی و اقدامات نیکوکارانه شروع شده و تا پایان سال جاری بیش از شش هزار نفر از این طلاب و دانشجویان برای انجام این نوع اقدامات ساماندهی می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟