مقام آمریکایی: احتمال ورود پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران وجود دارد


مقام آمریکایی: احتمال ورود پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران وجود دارد

یک مقام آمریکایی اذعان داشت که احتمال ورود پهپاد گلوبال هاوک به حریم هوایی ایران وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد آمریکا در خصوص اینکه چرا رئیس‌جمهور ترامپ حمله به نقاطی در ایران را لغو کرده بیان داشت که این نگرانی در آمریکا وجود دارد که ممکن است پهپاد «گلوبال هاوک» وارد حریم هوایی شده باشد.
این خبر در بخشی از سرمقاله روز یکشنبه مجله «آبزرور» آمده است که به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که خواسته نامش پنهان بماند،منتشر شده است.
هفته‌نامه آبزرور می نویسد که مسیر پروازی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع آمریکا از پهپاد «گلوبال‌هاوک» نادرست است.
در این مقاله آمده است: «ترامپ در توئیت‌ها و مصاحبه‌هایی ادعا کرده حملات را برای نجات جان انسان‌ها متوقف کرده و اینکه یک فرمانده ایرانی بدون داشتن مجوز از سطوح بالاتر اقدام به شلیک به سمت این پهپاد کرده است. اما یک مقام ارشد دولت [آمریکا] که به شرط عدم افشای نام گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه توقف حملات به دلیل "نگرانی‌هایی" صورت گرفته مبنی بر اینکه پهپاد مورد نظر، یا یک پهپاد دیگر و یا هواپیمای P-8A نیروی دریایی آمریکا "در مقطعی" به سمت حریم حوایی ایران منحرف شده، توصیف نزدیک‌تری از واقعیت ارائه کرد.»
آبزور می افزاید: «این درجه از سردرگمی و بی‌کفایتی در عملیات‌های ارتش آمریکا نباید مایه تعجب باشد. آن‌طور که آمارهای ارائه‌شده توسط سازمان ملل متحد نشان می‌دهد در عراق و افغانستان، خطاهای سیستمی به خصوص از جانب نیروی هوایی آمریکا باعث از بین رفتن جان هزاران نظامی شده است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403