ظرفیت پالایشی کشور بیشتر می‌شود


ظرفیت پالایشی کشور بیشتر می‌شود

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت‌خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی موافقت کردند.

وزارت نفت اعلام کرد: به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، احداث پالایشگاه پاسخ هوشمندانه ایران به تحریم‌های نفتی، رونق تولید، اشتغال‌زایی و موضوع ارزش افزوده نفت است.

سکینه الماسیافزود: از ۶۵۰ پالایشگاه موجود در دنیا تنها ۴۰ پالایشگاه بر مبنای نفت ایران طراحی شده که زمان تحریم نفتی خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهند، از این رو راهکار اصولی ضدتحریمی برای مقاوم‌سازی احداث پتروپالایشگاه به اندازه نفت خام و میعانات گازی و تبدیل آن به فرآورده‌ها و صادرات بیش از ۵۰ نوع محصول است که به دلیل تنوع برای مشتریان قابل تحریم نیست.

الماسی تصریح کرد: این طرح به توسعه پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی به مدت یک سال با استفاده از تسهیلات لازم کمک خواهد کرد.

سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با این طرح عنوان کرد: این طرح، نشات گرفته از قوانین بالادستی است. معتقدم قوانین بسیاری درباره استفاده از سرمایه‌های مردم در بخش پالایشگاه‌های میعانات گازی در کشور وجود دارد.

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با این طرح می‌توان نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کرد. این طرح با همکاری وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان برنامه و بودجه و بازار بورس تدوین شده است. با تصویب این طرح، مردم به جای روانه شدن به سمت بازار سکه، مسکن و خودرو به سوی مشارکت در احداث پالایشگاه‌های میعانات گازی سوق می‌یابند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، دوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، با ۱۳۶ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن با این طرح موافقت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها