‌1369 پرونده طلاق در آذربایجان غربی منجر به سازش شد


‌1369 پرونده طلاق در آذربایجان غربی منجر به سازش شد

‌رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 453 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد.

‌به گزارش ایسنا، هادی صمدی در همایش استانی گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در سالن امام علی (ع) ارومیه برگزار شد افزود: در سال گذشته از مجموع ۴۵۳ هزار فقره پرونده که وارد دستگاه قضائی استان شد، ۲۲۹ هزار فقره وارد دادگستری استان شده و مابقی توسط شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۲۲۳ هزار و ۷۰۰پ رونده ورودی به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۲۲۳ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده مختومه شدند، تصریح کرد: از این تعداد پرونده مختومه تعداد ۶۲ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده که نزدیک به ۳۸ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود با مصالحه و سازش حل شد که بالاتر از میانگین کشوری است.

صمدی اظهار کرد: در سال ۹۷ آذربایجان غربی در زمینه صلح و سازش پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان غربی تلاش و همت شوراهای حل اختلاف استان را عامل اصلی کاهش آمار طلاق در استان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته هزار و ۳۶۹ پرونده طلاق در استان به سازش زوجین منجر شد که از این تعداد سهم ارومیه ۶۹۲ پرونده بود.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف باید تقویت شود خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف استان توانسته اند ورودی پرونده‌ها را به دادسراهای استان بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

صمدی در خصوص درآمد شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی یادآور شد: در سال گذشته درآمد شوراهای حل اختلاف استان ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال ماقبل خود ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد ۳۴۲ شعبه حل اختلاف شهری و روستایی با حضور ۱۵۸ قاضی و هزار و ۷۰۰ کارمند در حال خدمت به هم استانی‌ها هستند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان